    From: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mbank i fajny kawał
    Date: Tue, 3 Jun 2003 03:00:08 +0200
    <bafn24$d6h$1@foka1.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <bahmm6$10n8$1@foka1.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <baivjm$15n0$1@foka.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <baj603$1evp$1@foka1.acn.pl> <balsf8$2agt$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bate41$1uuu$1@foka1.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bavb08$2hup$1@foka1.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bavodu$2ftc$1@foka.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bb05m2$2kn1$1@foka.acn.pl>
    <bb07m9$3fk$3@nemesis.news.tpi.pl> <bb1p1p$8i6$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bb4bbl$16t7$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bbanvh$dib$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    To znaczy że zarządzenie ministra można olać?
    Nie wiem niestety jak wygląda sprawa z potencjalnymi konsekwencjami dla
    banku.

    Jak to nie jest zobowiązany? W kasie jest, bo kasjer ma przyjąć tylko
    taki druk i basta.
    A w internecie klient ma wpisać to, co powinien i jak powinien, żeby
    przelew mógł być przez US poprawnie odebrany i zaksięgowany.

    Sądzisz, że do swoich rozliczeń administracyjnych US używa tego samego
    rachunku, co do rozliczeń z tytułu podatków?
    Po drugie, oczywiście taki przelew kasjer powinien przyjąć. Nawet jeśli
    nie ma komputera, to tytuł przelewu wystarczy by zidentyfikować
    rozliczenie nie-podatkowe.

    Ma znaczenie, bo komunikat będzie inny niż przewidziany w eliksirze.

    Jak to nie będzie wiedział? Przecież US wie jak się rozliczać z
    podatnikiem. Bez żartów :)

    Ależ potrzeba wyjaśniania wynika z faktu odbicia (niezapłacony podatek),
    a nie odwrotnie.

    Trzeba wyjaśniać, bo podatnik nie uregulował zobowiązań (przelew wrócił
    do banku nadawcy ze względu na zły opis, niezgodny ze standardem).
    Rola banku w tym taka, że klient będzie reklamował że nikt go nie
    powiadomił o standardzie i będzie zabierał czas działom operacyjnym.

    Jeśli klient przyniesie druk do kasy, to nie ma problemu aby to
    odpowiednio potraktować. Jeśli klient wstuka dane do specjalnego
    formularza przelewu - też nie ma problemu.
    Ale jeśli klient puści przelew podatkowy z jakimś-tam opisem, bo bank mu
    nie zablokuje możliwości wysłania, to jak sobie wyobrażasz formatowanie
    tytułów przelewów ze strony banku?

    W pełni się zgadzam.

    O tym nie pomyślałem ;) Miałem inną "przeciętną" na myśli.
    O takich użytkowników bank powinien się zatroszczyć tworząc
    "user-friendly" formularz.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl