  • Data: 2008-07-01 19:45:55
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" g4djda$hqk$...@n...onet.pl

    > Nieznajomość prawa, czy tabeli opłat i prowizji banków

    Bank to Ustawodawca? :)

    Wyobraź sobie, że zamówiłeś obiad w restauracji.
    Zjadłeś, prosisz o rachunek i widzisz, że do spodziewanej
    kwoty kelner dopisał 100 złotych... Zdumiony pytasz o tę
    stówkę i słyszysz, że przyprawy (a dokładniej sól, którą
    posoliłeś swoje frytki) tyle kosztuje. :)

    Zapłaciłbyś? :) Wątpię. :)

    > z których usług się korzysta, jak widać nie zwalnia od
    > odpowiedzialności za swoje działania.

    Troche Ci merda się prawo z tabela opłat. Tabela opłat to nie prawo.
    Firma (tutaj bank) ma obowiązki, nie zaś prawa! W Polsce niektórzy
    dążą do sytuacji odwrotnej -- banki mają rządzić, zas klienci mają
    im służyć, ale ja na to zgody nie wyrażam.

    Kasowanie opłaty za sprawdzenie stanu konta w bankomacie banku jest
    IMO paranoją. Ponieważ chodzi o 3 złote -- trudno kruszyć kopię, ale
    utrzymywanie tam konta jest równie mądre co utrzymywanie konta w ING
    Śląskim czy PeKaO lub Getin.

    BTW -- chyba Getin dziś mocno ucierpiał na giełdzie. :)

    > Jeszcze rozumiem że mógłbyś nie wiedzieć że gdyby opłatę
    > za sprawdzenie wprowadzono niedawno, niedoinformowano Cię

    Mam tam konto od dwóch tygodni. Wcześniej też miałem tam konto
    (zamknąłem ponad rok temu) i nigdy za sprawdzanie stany konta
    nie płaciłem -- ani wówczas, gdy sprawdzałem u kasjera, ani
    wóczas, gdy sprawdzałem karta w bankomacie. :)

    > w jakiś sposób, ale ta opłata jest najmniej dobrych parę lat,

    Niekoniecznie.

    > chyba od chwili gdy wprowadzono możliwość sprawdzenia salda.

    Stan konta musi być sprawdzany za każdym razem, gdy podejmowana
    jest próba pobrania pieniędzy z konta lub gdy podejmowana jest
    próba zapłacenia kartą -- w sklepie na przykład.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'