eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMulti -- ZONK!!!Re: Multi -- ZONK!!!
  • Data: 2008-07-01 22:40:10
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Marcin Nowakowski" g4e3bs$892$...@n...dialog.net.pl

    > > Jesteś obrońcą Multi czy obrońcą głupoty w ogóle?

    > Ani jedno, ani drugie.

    A mnie wydaje się, że i Multi bronisz, i głupotę. :)

    > > Gdy sklep Ci policzy za to, że rozmawiałeś z kasjerką czy
    > > ekspedientką o smaku kupowanych pomarańczy, bo uzna taką
    > > rozmowę za płatną -- też będziesz zadowolony?

    > Jeśli przed wejściem do sklepu będzie informacja, że jest to usługa
    > płatna, to pretensje będę miał do siebie.

    Prawo polskie zezwala Tobie na prowadzenie takiej rozmowy, a sklep
    to prawo cofa? :) Sklep kontra Państwo? :) I Ty nie bronisz głupoty? :)
    Ku przestrodze. :)

    Gdy bank policzy milion procent :) za kredyt -- też będzie w porządku,
    jeżeli o tym napisze w regulaminie? Wówczas nie będzie -- bo już coś
    słyszałeś o ustawie antylichwiarskiej. Problem w tym, że to ten sam
    ustawodawca dał Ci prawo do ochrony przed lichwiarzem i ten sam przed
    sprzedawcą, który skasuje za rozmowę lub oddychanie. :)


    1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej
    [niezależnie od swych regulaminów oraz tabeli opłat i prowizji]
    jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych
    i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do
    prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru,
    określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany
    przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu
    w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru,
    określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane
    w odrębnych przepisach.

    Dalej jest mowa o możliwości sprawdzenia towaru, a jak sprawdzić bez oddychania w
    sklepie? :)
    I jak rozmawiać bez oddychania?


    I raczej kasowanie opłaty za udzielanie informacji jest tutaj zabronione, albowiem
    takie udzielanie jest wliczone w cenę kupowanego produktu. :) (tutaj --> pomarańczy)
    Kasowanie za oddychanie w czasie kupowania też nie może być brane pod uwagę. :)


    Wewnętrzne regulaminy sklepu niewiele tu wniosą, chyba że sprzedawca skutecznie
    wykaże sensowność takich regulacji. :) Ale wówczas bardzo wyraźnie będzie musiał
    ostrzec/uprzedzić kupującego o kasowaniu opłaty za oddychanie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1