  • Data: 2008-07-01 22:40:52
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "dl" <q...@n...cy> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:g4e7u9$lru$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo nie jest uzasadnione zdrowym rozsądkiem?
    >
    > Bo zwyczajowo nigdzie w Polsce i krajach podobnych do naszego
    > nie pobiera się pieniędzy za udzielanie takich informacji?

    Widzisz, tu multi i mbank pobierają opłatę (zresztą NIE są to jedyne banki z
    taką opłatą w PL, ale to szczegół), ale np. SMS jako hasła jednorazowe są
    gratis i 'no limit'. W innym banku może być inaczej - może nie być opłaty za
    spr. salda, ale będą opłaty/limity na hasła jednorazowe (np. w BZWBK
    darmowych jest pierwszych 5 sms).

    Generalnie należy zrozumieć dość prostą rzecz: całość rozmaitych opłat to
    część oferty banku. Część biznes planu. Grunt to tak wybrać ofertę danego
    banku (a tych jest ogromna ilość), żeby być zadowolonym.

    Jedni zadowoleni są gdy mają super oprocentowanie, inni gdy mogą za darmo
    sprawdzać saldo w bankomacie, jeszcze inni chcą zakładać *7-dniowe lokaty
    terminowe* na kwoty od 1000 zł każda (akurat z tej usługi multibanku ja
    korzystam). A że nie sprawdzam salda w bankomacie bo nie mam takiej
    potrzeby, to i oferta multibanku jest dla mnie w tym rozumieniu (opłat itp)
    idealna. Ale dla kogoś może NIE być, jednak nie jest to powód do
    mówienia/pisania, że opłata za saldo jest BE. Ona po prostu jest i tyle, ale
    nie ma innej za inną usługę, która występuje w innym banku :)

    Kiedyś idealną dla mnie była (uwaga, uwaga) oferta Pekao SA. Ale to było
    dawno. Być może kiedyś będę chciał/musiał zmienić bank i wtedy podejmę
    decyzję analizując jego ofertę. Ale NIE będę się wkurzał na to, że wymyślili
    sobie np. opłatę za wpisanie PIN do bankomatu, bo jeśli uznam, że to głupie
    to po prostu ominę ten bank i pójdę dalej. Jeśli jednak będą mieli np. tak
    wysokie oprocentowanie, że zrekompensuje mi ona tę nieszczęsną "głupią"
    opłatę, to zdecyduję się na ten bank.

    Czyli reasumują słowa kluczowe: oferta, analiza korzyści, plusy/minusy,
    decyzja...

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|