-
Data: 2004-04-17 14:57:24
Temat: Re: MultiBałagan (?) czy o mnie chodziło z tym s
Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]KK <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> wrote:
>> Piszesz, a jakbyś mi z serca wyjmował to co i ja chciałbym napisać. W
>> miejsce 'kopnąć Skowrońskiego' wystarczyłoby wstawić "kopnąć omfumu"
>
> A w miejsce "MultiBałagan" można wstawić "PekaoBałagan",
Tak.
> "InteligoBałagan", "VWBałagan", prawda?
Tu już niekoniecznie. Te banki cieszą się opinią sprawnie działających (co
nie znaczy, że idealnie czy że nikt nie ma z nimi kłopotów).
> I w zasadzie jakie ta grupa
> ma obecnie możliwości doradcze
Olbrzymie - tak jak każda grupa usenetowa :)
Grupowicze chętnie dzielą się wiedzą i doświadczeniami - sam miałem nie raz
okazję z tego skorzystać.
I tak jak wszędzie, podstawową sprawą jest sprecyzowanie oczekiwań.
> i czy mamy tutaj jakiś wogóle trend -
To zależy od wielu czynników. A trendy ewoluują w zależności od działań
podjętych przez dane banki.
Jeśli chodzi o BRE, to sytuacja jest specyficzna ze względu na ich politykę
PR i marketing. I tutaj możesz śmiało oczekiwać olbrzymiej polaryzacji
opinii.
...były więc jakieś mRady mKlientów, mSpotkania przy piwku, mSłuchanie
mKlienta, Web Marketing Multibank (który zakończył działalność w niesławie
spamera) i pewnie jeszcze wiele innych zabiegów. Były reklamy mBanku który
to ma podstawowe usługi za darmo (bo kocha i szanuje klienta), były reklamy
Multibanku który klienta słucha i dopieszcza. Były kredyty o oprocentowaniu
tak niskim, że sam bank nie wiedział kto spełnia kryteria. Były (i są)
nowatorskie produkty, jak np. plany hipoteczne czy coś takiego.
Samo stworzenie dwóch pionów detalicznych i udawanie, że to inne banki też
jest jednym z elementów strategii. Wszystko to nie pozostaje bez wpływu na
otoczenie.
Jednym słowem: manipulacja.
A w rzeczywistości klient ma duże szanse na zetknięcie się z niekompetencją,
olewactwem, robieniem w jajo i wieloma innymi przykrymi sprawami. IMO -
biorąc pod uwagę cały zasób danych, czyli opinie oraz własne doświadczenia -
twierdzę stanowczo, że pod tym względem BREdetale cienko piszczą.
Po prostu nie umieją zarządzać i motywować ludzi, lub też eksploatują ich
ponad normę w imię cięcia kosztów. Efekty widać.
Nie znaczy to oczywiście, że wszystko w BREdetalach działa źle. Wręcz
przeciwnie.
Nad wyraz ciekawym studium była lektura grupy w momencie wprowadzenia przez
mBank opłat za przelewy. Och, co się wtedy wyprawiało! Gdybym znał się na
psychologii, pewnie potrafiłbym nazwać te mechanizmy. Nie widziałem jeszcze
takiego natężenia emocji w stosunku do _żadnego_ banku.
Poczytaj archiwum: mBank nas zdradził, wyprowadził w pole, ideały do
szuflady... Cała masa zawiedzionych, którzy uwierzyli w reklamy - cała masa
gorliwych obrońców - i cała masa wk***ionych tym biciem piany szarych
czytaczy. Aż nie chciało się tu zaglądać.
> które banki są ogólnie lepsze, które gorsze?
Podstawowe zasady:
Nie ma banków lepszych i gorszych, jeśli spojrzeć na nie w sposób "makro".
Istotne jest, który bank komu odpowiada z "mikro" punktu widzenia.
To co dobre dla klienta, nie musi pasować akcjonariuszowi.
Wpadki większe lub mniejsze zdarzają się każdemu.
IMHO podstawowym kryterium powinna być ogólnie pojęta uczciwość i
solidność - to znaczy rzetelne przedstawienie oferty (produkty, cenniki) i
wywiązywanie się z obietnic.
Druga sprawa: jak największa bezawaryjność kanałów dostępu do pieniędzy.
Istotne jest także podejście do klienta - a to znaczy: nie obiecywanie
gruszek na wierzbie, możliwość szybkiego skontaktowania się z bankiem,
szybka reakcja na zgłoszone nieprawidłowości.
Zresztą o tym można napisać książkę. Co dla jednego jest korzystne, innemu
przeszkadza.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o konkretnym banku, to poczytaj archiwum - a
jak czegoś nie znajdziesz - pytaj! :)
...się rozpisałem, motyla noga ;)
Mam nadzieję że trochę rozjaśniłem sytuację.
--
ukłony - skowi
skowi at poczta fm
.-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!
Następne wpisy z tego wątku
- 23.04.04 21:32 ~WD
- 23.04.04 21:38 ~WD
- 18.04.04 00:23 Piotr Grzegorz Skowroński
- 23.04.04 18:51 KK
- 16.04.04 15:04 Jacek Pełka
- 16.04.04 16:20 Piotr Grzegorz Skowroński
- 16.04.04 16:29 Michał 'Amra' Macierzyński
- 16.04.04 16:32 Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
- 16.04.04 17:12 Tomasz Waszczynski
- 16.04.04 17:34 ~WD
- 16.04.04 17:52 Jacek Pełka
- 16.04.04 19:48 Marcin Kozlowski
- 16.04.04 23:48 Marcin Nadolczak
- 17.04.04 08:26 Piotr Grzegorz Skowroński
- 17.04.04 09:01 Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- Oszustwa z Blikiem
- scam na bankomat?
- Płatności pasywną obraczką NFC
- a to mi lotto
- pokolenie Z
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- stopa depozytowa
- Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- OT Chleba naszego powszedniego...
- Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
Najnowsze wątki
- 2024-06-24 Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- 2024-06-21 Oszustwa z Blikiem
- 2024-06-20 scam na bankomat?
- 2024-06-19 Płatności pasywną obraczką NFC
- 2024-06-18 a to mi lotto
- 2024-06-17 pokolenie Z
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- 2024-06-10 stopa depozytowa
- 2024-06-06 Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- 2024-06-05 OT Chleba naszego powszedniego...
- 2024-06-02 Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- 2024-05-27 Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?