eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMultiBałagan (?)Re: MultiBałagan (?) czy o mnie chodziło z tym s
  • From: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <s...@d...freebsd.home> <4...@n...home.net.pl>
    <c5p1l1$371$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <c5qru2$fld$1@nemesis.news.tpi.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <c5r1jc$haq$1@news.onet.pl> <c5r9ln$345$1@dsl.dronet.gliwice.pl>
    Subject: Re: MultiBałagan (?) czy o mnie chodziło z tym s
    Date: Sat, 17 Apr 2004 16:57:24 +0200
    Lines: 91
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    NNTP-Posting-Host: 62.121.95.45
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1082213732 62.121.95.45 (17 Apr 2004 16:55:32 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: pskowronski.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:294388
    [ ukryj nagłówki ]

    KK <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> wrote:
    >> Piszesz, a jakbyś mi z serca wyjmował to co i ja chciałbym napisać. W
    >> miejsce 'kopnąć Skowrońskiego' wystarczyłoby wstawić "kopnąć omfumu"
    >
    > A w miejsce "MultiBałagan" można wstawić "PekaoBałagan",

    Tak.

    > "InteligoBałagan", "VWBałagan", prawda?

    Tu już niekoniecznie. Te banki cieszą się opinią sprawnie działających (co
    nie znaczy, że idealnie czy że nikt nie ma z nimi kłopotów).

    > I w zasadzie jakie ta grupa
    > ma obecnie możliwości doradcze

    Olbrzymie - tak jak każda grupa usenetowa :)
    Grupowicze chętnie dzielą się wiedzą i doświadczeniami - sam miałem nie raz
    okazję z tego skorzystać.
    I tak jak wszędzie, podstawową sprawą jest sprecyzowanie oczekiwań.

    > i czy mamy tutaj jakiś wogóle trend -

    To zależy od wielu czynników. A trendy ewoluują w zależności od działań
    podjętych przez dane banki.

    Jeśli chodzi o BRE, to sytuacja jest specyficzna ze względu na ich politykę
    PR i marketing. I tutaj możesz śmiało oczekiwać olbrzymiej polaryzacji
    opinii.

    ...były więc jakieś mRady mKlientów, mSpotkania przy piwku, mSłuchanie
    mKlienta, Web Marketing Multibank (który zakończył działalność w niesławie
    spamera) i pewnie jeszcze wiele innych zabiegów. Były reklamy mBanku który
    to ma podstawowe usługi za darmo (bo kocha i szanuje klienta), były reklamy
    Multibanku który klienta słucha i dopieszcza. Były kredyty o oprocentowaniu
    tak niskim, że sam bank nie wiedział kto spełnia kryteria. Były (i są)
    nowatorskie produkty, jak np. plany hipoteczne czy coś takiego.
    Samo stworzenie dwóch pionów detalicznych i udawanie, że to inne banki też
    jest jednym z elementów strategii. Wszystko to nie pozostaje bez wpływu na
    otoczenie.
    Jednym słowem: manipulacja.

    A w rzeczywistości klient ma duże szanse na zetknięcie się z niekompetencją,
    olewactwem, robieniem w jajo i wieloma innymi przykrymi sprawami. IMO -
    biorąc pod uwagę cały zasób danych, czyli opinie oraz własne doświadczenia -
    twierdzę stanowczo, że pod tym względem BREdetale cienko piszczą.
    Po prostu nie umieją zarządzać i motywować ludzi, lub też eksploatują ich
    ponad normę w imię cięcia kosztów. Efekty widać.
    Nie znaczy to oczywiście, że wszystko w BREdetalach działa źle. Wręcz
    przeciwnie.

    Nad wyraz ciekawym studium była lektura grupy w momencie wprowadzenia przez
    mBank opłat za przelewy. Och, co się wtedy wyprawiało! Gdybym znał się na
    psychologii, pewnie potrafiłbym nazwać te mechanizmy. Nie widziałem jeszcze
    takiego natężenia emocji w stosunku do _żadnego_ banku.

    Poczytaj archiwum: mBank nas zdradził, wyprowadził w pole, ideały do
    szuflady... Cała masa zawiedzionych, którzy uwierzyli w reklamy - cała masa
    gorliwych obrońców - i cała masa wk***ionych tym biciem piany szarych
    czytaczy. Aż nie chciało się tu zaglądać.

    > które banki są ogólnie lepsze, które gorsze?

    Podstawowe zasady:
    Nie ma banków lepszych i gorszych, jeśli spojrzeć na nie w sposób "makro".
    Istotne jest, który bank komu odpowiada z "mikro" punktu widzenia.
    To co dobre dla klienta, nie musi pasować akcjonariuszowi.
    Wpadki większe lub mniejsze zdarzają się każdemu.

    IMHO podstawowym kryterium powinna być ogólnie pojęta uczciwość i
    solidność - to znaczy rzetelne przedstawienie oferty (produkty, cenniki) i
    wywiązywanie się z obietnic.
    Druga sprawa: jak największa bezawaryjność kanałów dostępu do pieniędzy.
    Istotne jest także podejście do klienta - a to znaczy: nie obiecywanie
    gruszek na wierzbie, możliwość szybkiego skontaktowania się z bankiem,
    szybka reakcja na zgłoszone nieprawidłowości.
    Zresztą o tym można napisać książkę. Co dla jednego jest korzystne, innemu
    przeszkadza.

    Jeśli chcesz wiedzieć więcej o konkretnym banku, to poczytaj archiwum - a
    jak czegoś nie znajdziesz - pytaj! :)

    ...się rozpisałem, motyla noga ;)
    Mam nadzieję że trochę rozjaśniłem sytuację.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1