    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: NIELEGALNY rachunek bankowy dla spółki z o.o.
    Date: Fri, 18 Jun 2010 13:44:44 +0400

    z...@o...pl
    <z...@o...pl> dared to write:

    > mnie najbardziej interesuje czy takie działanie
    > - narusza prawo podatkowe
    > - narusza zasady pełnej księgowości
    > - narusza prawo karne
    >
    > i ew. jakie kary za to grożą spółce a jakie zarządowi

    Takie luźne przemyślenia:

    Spółka nie ma prawa do rozporządzania tym rachunkiem.
    - Płatności dokonywane na ten rachunek stają się formalnie płatnościami na rzecz osób
    trzecich, a nie Spółki - a więc nie mogą być przez firmę księgowane.
    - Płatności dokonywane z tego rachunku również nie mogą być traktowane jako dokonane
    przez Spółkę - bo nie jest to rachunek Spółki.
    Czy Spółka z może zawrzeć z udziałowcem umowę o udzielenie rachunku celem
    przeprowadzania transakcji? Nie wiem. Pewnie tak, ale jest to tak nistandardowe, że
    urzędy tego nie pojmą.

    k.