  • Data: 2008-10-20 14:09:03
    Temat: Re: NTG Konto w mBanku
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skrzetnie wyciales to, czego tyczyl sie komentarz, a chodzilio o to, ze
    > napisales ze w eurobanku sa hasla smsowe, i to wlasnie jest bzdura... :)

    Z punktu widzenia klienta niewiele sie zmienia. Tak czy inaczej trzeba
    posiadac komorke by zrobic przelew. Reszta to semantyka nie majaca zwiazku
    ze sprawa.

    > napisalem juz wyzej, ze wlasciwie nonstop, chcesz konkretnych danych?

    Wiesz... Moze po prostu zaproponuj jakiejs znajomej ksiegowej puszczajacej
    mnostwo przelewow hasla sms to najlepiej bedziesz wiedzial o czym mowie.

    > To jest tylko ekonto, do tego jeszcze kilka emaxow i emax+, gdybym chcial
    > korzystac z hasel na kartce, to co miesiac musialbym oczekiwac na list z
    > koperta, a co jakby nie doszla? a co jakbym zapomnial? a co jak musze
    > zrobic przelew jak nie ma mnie w domu?

    Wiec masz SMS i brawo. Ja - ponownie - wole miec wybor. Co nie znaczy, ze
    moj wybor jest jedynie slusznym. Staram Ci sie tylko pokazac dlaczego dla
    mnie hasla sa lepsze.
    Hasel mozesz miec bodaj 4 listy, czyli ok. 200 naprzod. Zamawiac mozesz
    chocby codziennie po wykonczeniu starych.
    Fakt, jak nie ma Cie w domu SMS lepszy.
    Wiesz - ja mam dostep jeszcze do 2 innych kont w mbanku. Jedna osoba ma -
    niestety - hasla sms i to jest numer. Najpierw wchodze na jej konto (mam
    pelnomocnictwa) i dokonuje definicji. Ona dostaje SMS i oby odebrala akurat,
    bo inaczej katastrofa. Ale gdy juz odbierze ona mi wysyla haselko bym mogl
    puscic dany przelew. Dramat. Druga osoba ma liste hasel, ktora lezy u mnie i
    tylko wydaje mi dyspozycje przelej tu, czy przelej tam. Zero ingerencji z
    jej strony.

    > ale jakie opoznienia? mozesz podac konkrtne czasy?

    Nie mierzylem stoperem, ale do nastu minut mi schodzilo w BZ WBK, bowiem tam
    nie ma darmowych list, a jest tylko platny token, stad koniecznosc SMS.

    > bo ja jak robie przelew, to wprowadzam dane, klikam dalej, pojawia sie
    > formularz z polem do wpisania hasla, i zanim wezme telefon do reki to sms
    > juz jest, albo jezeli robie kolejny przelew gdy na telefonie widoczny jest
    > jeszcze poprzedni przelew, to nie zdaze skasowac tego poprzedniego to juz
    > jest nastepny z hasle

    No to masz szczescie. Proponuje zrobic przelew w okresie swiatecznym -
    akurat sie zblizaja powoli. Ciekawe czy tez bedzie taki express.

    > nie pamietam kiedy ostatni raz rozladowala mi sie bateria..., zreszta jak
    > piszesz ze robisz przelewy tylko w domu, to problem ten nie istnieje :)

    W przypadku zgubienia telefonu, kradziezy, tudziez zostawienia gdzies tam
    chyba jednak istnieje, bo jakos nie wydaje mi sie by operator u najblizszego
    dilera dal mi od reki klon mojej karty (kradziez/zgubienie). I tu zonk.

    > I jeszcze taka uwaga, jak sie robi wiele przelewow, to robi sie przelewy
    > zdefiniowane, ktorych nie trzeba potwierdzac haslem, tylko klik, klik i
    > juz...

    Nie wiem ile przelewow mozna zdefiniowac w mbanku, ale mocno watpie, ze
    kilkadziesiat. Jesli juz nawet i sa to przelewy na Twoje rachunki to OK, ale
    jesli na obce to juz malo fajnie. Wowczas jedynym progiem zabezpieczenia
    jest login i haslo. Slabe, bo w przypadku mbanku nie ma nawet losowego
    wprowadzenia znakow hasla, jak to ma miejsce w bzwbk na przyklad. Do tego
    jeszcze akurat w Twoim przypadku, gdy korzystasz z "przygodnych" komputerow
    to juz w ogole malo rozwazna postawa.