  • Data: 2009-11-05 18:20:42
    Temat: Re: Nagonka
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Myślę, że patrzę na to w miarę obiektywnie, bo nie partycypuję w tym
    systemie. Uważam to za zmianę na niekorzyść, bo zmienia to rzeczywiste
    pieniądze, którymi obracają OFE w wirtualne pieniądze, które znikną bo je
    wyda ZUS. Da to także dodatkowy komfort budżetowi państwa aby przypadkiem
    nie musiał szukać oszczędności gdzie indziej uciekając przed zbyt wysokim
    poziomem deficytu. Ja myślę, że próbowali sprawdzić czy łatwo da się was
    okraść, ale mogę naturalnie nie mieć racji.

    > Kradną to wszelkiego typu OFE. Nie dosyć, że kupują tak czy inaczej
    > obligacje państwowe to jeszcze pobierają za to 7% prowizji. A to co
    > "zarobią" na giełdzie to stracą przy pierwszym lepszym kryzysie (czyli np.
    > całkiem niedawno).

    Sam byś nie stracił? No to w takim przypadku czemu jeszcze nie masz tego
    gdzieś? To tak poza zasadniczym nurtem wątku...

    > OFE w obecnej formie nadają się tylko do jednego. Do likwidacji.

    Być może. Ale ta akcja nie likwiduje OFE tylko zabiera im część środków, od
    których OFE już wzięły prowizje. Podnoszone są argumenty, że resztę środków
    OFE będzie i tak inwestować w akcje. Czyli co, obowiązkowo ma być portfel
    wysoko ryzykowny? A co jak się zaczną ostre wahania wartości jednostek?
    Nakręci się z tego aferę, że OFE tracą w bessie i się im kolejną porcję kasy
    zabierze, bo ZUS jej nie straci?

    > Jak dla mnie to OFE to powinno mieć postać obecnych funduszy
    > inwestycyjnych. Jakaś tam składka obowiązkowo idzie do OFE i to klient

    OK, ale to jest ideologia i marzenia. Uważam, że polskie państwo już nigdy
    nie odda kasy z OFE (w imię solidarności społecznej). A jeśli ma ona
    funkcjonować w formie OFE albo w formie ZUS/budżet, to mnie się wydaje, że
    już lepiej dla przyszłych emerytów, aby to było OFE. No ale ja sie tam nie
    znam.