eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNapiwek i VERe: Napiwek i VE
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Napiwek i VE
    Date: Fri, 28 May 2004 15:37:37 +0200
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 24
    Message-ID: <c97fb8$6vb$1@inews.gazeta.pl>
    References: <c8s3o8$9o8$1@news.onet.pl> <c8sgkk$f16$1@inews.gazeta.pl>
    <c8sgs4$hj5$1@inews.gazeta.pl> <c8sh76$q7a$1@news.onet.pl>
    <c8snqi$l35$1@inews.gazeta.pl>
    <1lduxsd1iiydr.1u7oi6v08019d$.dlg@40tude.net>
    <c951nv$7lr$1@inews.gazeta.pl> <c95bd1$h36$1@inews.gazeta.pl>
    <c95f14$4cr$1@inews.gazeta.pl> <c96r72$2kn$2@inews.gazeta.pl>
    <c97chm$o67$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: nh19.riz.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1085751464 7147 195.94.202.19 (28 May 2004 13:37:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 May 2004 13:37:44 +0000 (UTC)
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2739.300
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
    X-User: rsa127
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:300655
    [ ukryj nagłówki ]

    > Kelnerzy nie sa oczywiscie bez winy, ale czesto ich reakcja na klienta
    > jest wprost proporcjonalna do reakcji klienta na kelnera. W koncu to tez
    > sa ludzie.
    >
    > Bartol

    Dochodzę do wniosku, że chyba jesteś sam kelnerem. Za samo bycie i wykonanie
    swoich podstawowych obowiązków nikt ode mnie też nie dostanie napiwku. Cena
    potrway uwzględnia koszt pracowników, w tym kelnera. Jak cgce dostać napiwek
    to musi zrobić coś więcej. Na 10 wizyt w knajpach w 3 przypadkach uważam, że
    powinienem potrącić część opłaty za posiłek bo kelner nie zasłużył na swoje
    podstawowe wynagrodzenie. Tylko w 2 przypadkach obsługa (nawet jak na
    polskie warunki) otrzymuje ode mnie napiwek. U mnie aby dostać napiwek
    wystarczy, że nie muszę po wejściu do knajpy czekać do znudzenia, żeby ktoś
    wskazał mi stolik, aby obsługa była na czas i poprawnie miła. Oczekuję też,
    że obsługa interesuje się, że skończyły mi się napoje i może coś
    zaproponować, a nie ja muszę wręcz do chichoczących kelnerek iść i im
    przeszkadzać w rozmowie, aby łaskawie zabrały się do roboty. Chętnie
    dawałbym napiwek za każdym razem (kiedyś zdarzały mi się nawet 15-20%, ale
    od kilku lat serwis zszedł jeszcze bardziej na psy). Mam nadzieję, że kiedyś
    tak będzie.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1