eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej
    instytucji iść ze skargą?
    Date: Mon, 13 Feb 2012 22:55:22 +0100
    <s...@p...org> <jgv03j$a4e$1@inews.gazeta.pl>
    <4f336e57$1@news.home.net.pl> <jh13h6$q1c$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202101808100.744@quad>
    <s...@p...org>
    <Pine.WNT.4.64.1202102202350.744@quad>
    <s...@p...org>
    <Pine.WNT.4.64.1202102243170.640@quad> <jh44sa$17g$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202131610340.3120@quad> <jhbhou$u8k$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202131858450.3120@quad>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > W każdym razie - tak, aby "na zewnątrz" nie dawało się
    > zebrać kompletu danych potrzebnych do fraudu, niezależnie
    > czy ktoś usiłuje mi wyrwać kartę z ręki czy wystarczy
    > aby podsłuchał tramsmisję.

    Tak jeszcze długo nie będzie. Zasady obowiązujące wewnątrz organizacji
    (które przy odrobinie szczęścia przechodzą także na klienta) pozwalają
    jedynie na "anulowanie" fraudów po ich wykryciu.

    No chyba że ktoś zablokuje sobie wszystkie transakcje poza EMV (jeśli
    bank to umożliwia) - wtedy da się to tak zrobić (teoretycznie wciąż
    istnieje szansa na fraud nieautoryzowany, ale specjalnie bym się tego
    nie obawiał).

    Drugi problem, podsłuchanie (wcześniej) PINu i "wyrwanie karty z ręki".
    To raczej także nie jest dominująca postać fraudu.
    --
    Krzysztof Halasa