eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-16 22:15:12
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Tak właśnie, nie wiem dlaczego tak jednoznacznie kojarzy mi
    > się z nazwą "chargeback", może coś pokręciłem, ale zdecydowanie
    > do momentu wydania ustawy z 2002 takiej metody ochrony
    > klienta nie było.

    Tzn. nie było ochrony ustawowej, bo np. zasady organizacji
    (niekoniecznie przestrzegane) przewidywały odpowiedzialność sprzedawcy
    w takich przypadkach. Tyle że klient nie miał się na co powołać, bo np.
    nie był stroną umowy z organizacją.

    Innymi słowy, to nigdy nie było ani nie jest czarno - białe. W dalszym
    ciągu można mieć podobne problemy, chociaż oczywiście w sądzie (np. po
    skorzystaniu przez bank z BTE) powinno być łatwiej niż kiedyś. Wciąż
    jednak to klient musi udowodnić że nie jest wielbłądem.
    --
    Krzysztof Halasa