    From: Andrzej <a...@p...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Noble straszy kredytobiorców
    Date: Thu, 19 Feb 2009 23:48:09 +0100

    Użytkownik z/svc napisał:

    > Gości, którzy najpiew dają kredyty ludziom, a potem żądają od tych
    > samych ludzi wpłaty xxx tyś PLNów natychmiast, sam nie wiem co się z
    > nimi powinno.
    >
    > Przecież to jest kompletna bzdura. Bank najpierw daje kredyt na 100%
    > delikwentowi, kiedy wiadomo, że taki klient jest zupełnie goły, a
    > potem ten sam bank żąda od takiego delikwenta natychmiastowej wpłaty
    > xxx tyś PLNów. Gdyby tak się zachował jakiś człowiek na ulicy
    > nazwalibyśmy go czubkiem. Jak bank tak robi, to jest to norma.
    >
    > Banki dokładnie wiedziały, co robią. Dokładnie znały ryzyko. Problem
> [...]

    a co z bankami, które dawały kredyty na 100% w CHF, dajmy na to w lipcu
    czy w sierpniu 2008, kiedy chf był po 2PLN, a mieszkania nabąblowane
    cenowo do granic wytrzymałości i dodatkowo zapisywały w umowach, że:
    1. biorą prowizję za ryzyko kredytowania większej niż max wartość LTV;
    2. pobierają składki tytułem ubezpieczenia ryzyka kredytowania większej
    niż max LTV?

    te też żadają dobudowania kilku pokoi lub piętra do mieszkania?