eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-) › Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
  • Data: 2010-07-22 10:37:32
    Temat: Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4c4819c8$0$17083$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Niestety nie - vide opis procedury poniżej (zresztą spotkałem się już z
    > tym w innych bankach).

    W innych bankach? A ja sądzę, że spotkałeś się z tym w przeszłości w jednym
    banku czyli w Citi, które sobie zdawało sprawę, że było to błędne i nie
    miało problemu z uznawaniem reklamacji z tym związanych. Citi już tak chyba
    od dawna nie robi, choć nie testowałem bo nigdy nie interesował mnie płatny
    kredyt na karcie Citi ze względu na jego koszty.

    > Zatem Twoje rozumowanie nie odpowiada tej sytuacji - nie mam bowiem
    > wyciągu, a spłata którą przeprowadzam powoduje wstrzymanie okresu, za
    > który naliczanie jest dokonywane. Zarzut wobec praktyki GB/NB dotyczyć
    > musi zatem prawa do naliczania odsetek od chwili transakcji i ujawnienia
    > ich dopiero w chwili spłaty (choćby częściowej) kapitału.

    Zarzut nie może dotyczyć naliczania odsetek od chwili transakcji. Nie może
    też dotyczyć prawa do ich ujawniania później, zresztą im później tym lepiej
    dla klienta banku. Zarzut powinien dotyczyć zaliczania spłaty na poczet nie
    ujawnionych jeszcze na rachunku karty, ale należnych odsetek. Bez znaczenia
    imo jest to, że spłaty dokonujesz w ramach tego samego cyklu rozliczeniowego
    co wypłaty. Należy tylko w treści reklamacji pominąć słowa "na wyciągu".
    Wykonujesz spłatę dokonanych wcześniej transakcji i tyle. Wypłaciłeś 10k,
    spłaciłeś 10k 2 dni później a OF twierdzi, że nadal jakaś ich część podlega
    oprocentowaniu. Przy czym nigdzie nie widać jaka to część (można policzyć
    ale nie o to chodzi). Przy takim podejściu ze strony banku można by tego
    nigdy nie spłacić, no bo niby spłacisz naliczone na wyciągu odsetki w
    całości, ale okaże się, że naliczyły się kolejne, znowu je spłacisz w
    całości, ale znowu naliczą się kolejne (bo ta wpłata znowu nie pokryła
    całości) itd. w nieskończoność

    > Ponieważ OF tak właśnie tłumaczy sposób rozliczania wpłat (dzwoniłem i
    > rozmawiałem z osobą, która wydawała się dobrze zorientowana w tej
    > sprawie), wypadałoby abyś rozprawił się z taką sytuacją :-)

    OF może sobie to tłumaczyć jak chce, z pewnością osoba z OF wie w jaki
    sposób jest to praktycznie rozliczane, co jednak nie wpływa na prawidłowość
    takiego postępowania.

    > Chętnie, ale na to muszę zaczekać na wyciąg, bo w systemie internetowym OF
    > widać tylko operacje, zaś odsetek, prowizji i opłat niestety nie.
    > Więc może najpierw sprawdźmy, czy Twoje rozumowanie dotyczy rozważanej
    > sytuacji.

    No zaraz, nie masz jeszcze wyciągu ani nie widzisz w systemie wysokości
    naliczonych odsetek (nie da się wywnioskować także z salda dostępnego jak
    rozumiem)? To na czym polegało przeprowadzenie eksperymentu skoro nie znasz
    wysokości naliczonych na koniec okresu rozliczeniowego odsetek? Innymi słowy
    skąd wiesz, jaka będzie ta wysokość odsetek oraz że będzie ona zgodna z
    prezentowaną przez Ciebie koncepcją?