eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-) › Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
  • Data: 2010-07-22 10:13:26
    Temat: Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Odsetki "powstają dla klienta" w chwili ich dopisania do rachunku, a to

    Niestety nie - vide opis procedury poniżej (zresztą spotkałem się
    już z tym w innych bankach).

> [...]
    > pomimo wcześniejszej spłaty transakcji. No ale jeśli rzeczywiście
    > sprawdziłeś to eksperymentalnie, to nie da się temu zaprzeczyć.

    > Rozumowanie jest banalne. Ty spłacasz kwoty wskazane na wyciągu w
    > podanej w regulaminie kolejności, natomiast bank zalicza część wpłaty na
    > jakieś nieznane ci bliżej inne niesprecyzowane cele, których wskazania
    > domagasz się w reklamacji, gdyż powodują one doliczanie jakichś
    > kolejnych odsetek, których według ciebie nie powinno być; kwota odsetek
    > bowiem nie jest zgodna z kwotą przez ciebie wyliczoną.

    Trochę źle interpretujesz moje twierdzenia: cały czas rozważam
    przypadek zgodny z proponowanym przeze mnie modelem używania tej
    karty jako "uniwersalnej karty debetowej", a zatem staram się
    spłacać wypłatę gotówkową jak najwcześniej, aby zredukować koszty.

    Zatem nie czekam na wyciąg, tylko dokonuję wpłaty na konto karty
    gdy tylko mogę to zrobić - od razu, albo jak tylko pojawi mi się
    gotówka, jeśli jej nie mam w momencie pobrania pieniędzy.

    Zatem Twoje rozumowanie nie odpowiada tej sytuacji - nie mam
    bowiem wyciągu, a spłata którą przeprowadzam powoduje wstrzymanie
    okresu, za który naliczanie jest dokonywane. Zarzut wobec praktyki
    GB/NB dotyczyć musi zatem prawa do naliczania odsetek od chwili
    transakcji i ujawnienia ich dopiero w chwili spłaty (choćby
    częściowej) kapitału.

    Ponieważ OF tak właśnie tłumaczy sposób rozliczania wpłat
    (dzwoniłem i rozmawiałem z osobą, która wydawała się dobrze
    zorientowana w tej sprawie), wypadałoby abyś rozprawił się z taką
    sytuacją :-)

    > Rozumiem, że jesteś pewien, iż eksperyment wykonałeś poprawnie?

    Wg zasad opisanych przeze mnie, a nie tych, do których odnosisz
    się w objaśnieniach...

    > Może byś go poddał weryfikacji na grupie?

    Chętnie, ale na to muszę zaczekać na wyciąg, bo w systemie
    internetowym OF widać tylko operacje, zaś odsetek, prowizji i
    opłat niestety nie.
    Więc może najpierw sprawdźmy, czy Twoje rozumowanie dotyczy
    rozważanej sytuacji.

    Pozdr.

    witrak()