eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowe numery rachunów ZUSRe: Nowe numery rachunów ZUS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Date: Sun, 26 Nov 2017 12:00:06 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 71
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <ov56vf$nh2$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <5a16cb5b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@a...kjonca>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@a...kjonca>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@a...kjonca>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@a...kjonca>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@a...kjonca>
    <X...@1...0.0.1>
    <8...@a...kjonca>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    NNTP-Posting-Host: 79.173.61.38
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1511697606 21399 79.173.61.38 (26 Nov 2017 12:00:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Nov 2017 12:00:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:634231
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    >> Ja uwazam, ze ilosc danych potrzebnych do przekazania nr rachunku i
    >> prostota tej operacji sprawia ze najlepsze jest odpytywanie w
    >> locie.
    >
    > Aha. :D
    >
    > [...]
    >
    >> Kiedys napisałem sobie programik ktory po numerach aukcji zczytywał
    >> z allegro nazwe sprzedawcy oraz to czy aukcja została wycofana
    >> przed czasem. Prosta sprawa, prosty program. Pare godzin pracy
    >> totalnego laika.
    >
    > A jak będzie miał w godzinę sprawdzić 2 miliony aukcji to zadziała?
    >
    To był program który pisałem kilka lat temu.
    Nie pamietam ile operacji potrafił wykonac w godzine ale tutaj
    ograniczeniem był moj komputer i łacze.
    Allegro bez problemu obsługuje wielkie ilosci kupujacych.
    Tak samo jak pue.zus skoro wszyscy robia na ostatnia chwile a nie
    pamietam zeby sie to zawieszało ostatnio.

    >> Nie widze w tym nic za 200 tysiecy od sztuki zwłaszcza jak
    >> odpowiednio zostałoby to oprogramowane po stronie ZUS który miałby
    >> w tym interes zeby instytucje finansowe łatwo mogły to wdrozyc u
    >> siebie.
    >
    > I znowu skręcasz w stronę "jakby banki"? Zdecyduj się czy mówisz o
    > obsłudze przez banki, czy mówisz o obsłudze przez ZUS i formatce w
    > banku "zgłoś się do ZUS po numer". Bo potem mieszasz argumentację
    > jak Ci wygodnie.

    To musi działac po obu stronach.
    Bank pyta, strona zus odpowiada. Wiec po obu.
    >
    > Serwisy księgowe komunikują się z GUS (nie CEIDG) za pośrednictwem
    > wystawionych API. Aby uzyskać dostęp do takiego API musisz
    > odpowiednio zgłosić podmiot i przejść weryfikację. I masz limity
    > zapytań.
    >
    No i fajnie,
    Wszystko do ustawienia, skoro masz tylko jak sam twierdziłes circa 200
    podmiotów do obsłuzenia.

    > 1. Ktoś musi te API wymyślić, opisać dokumentację i wszystkie
    > niejasności 2. Ktoś musi weryfikować firmy które chcą uzyskać dostęp
    > 3. Tu masz instrukcję i regulamin:
    > http://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-public
    znej/rejestr-rego
    > n/interfejsyapi/jak-skorzystac-informacja-dla-podmio
    tow-komercyjnych/
    > oraz przykłady. Sama instrukcja zajmuje 18 stron do czegoś tak
    > prostego jak odpytanie o dane z bazy.

    18 stron z czego wiekszosc to dupochrony nie majace nic wspolnego z
    technologią.
    Wszystko do zrobienia, do przejscia - wystarczy nie demonizowac problemu.

    > 4. Serwisy księgowe nie wprowadziły tej funkcjonalności "od razu"
    > tylko trochę to potrwało
    >
    No i fajnie. Czas jest pojeciem wzglednym skoro mamy wpływ na
    projektowanie procesu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1