eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący
    mieszkanie za 200 000 zł
    Date: Sun, 9 Jan 2011 02:27:05 -0800 (PST)
    <4d272c04$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de>
    <7...@o...googlegroups.com>
    <ig84dp$1l8n$1@opal.icpnet.pl> <ig9apo$egu$1@inews.gazeta.pl>
    <4d287648$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d295140$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>

    On 9 Sty, 07:09, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Chyba że brak pieniędzy, bo rata kredytu wzrosła a Ty przypadkiem straciłeś
    > pracę.

    Bo oprocz raty kredytu trzeba tez troche oszczedzac (taaak). Tak
    mniejwiecej polowe raty kredytu odkladac na "fundusz" (pisze w
    cudzyslowiu bo "fundusz" to moze byc cokolwiek co w miare bezpieczne,
    byle nie skarpeta ;) I tak - biorac kredyt - wiemy na czym stoimy -
    mamy prace, wiemy dokladnie ile zarabiamy, znamy swoje perspektywy (te
    krotkoterminowe sa dosc pewne). Jestesmy goli (bo wszystko wydalismy
    na nasz dom) ale tez jest stosunkowo niskie ryzyko ze stracimy robote.
    Im dalej tym ryzyko rosnie (nikt nie jest wrozka i nie wie co bedzie)
    ale w tym samym czasie rosna nasze oszczednosci. Juz po dwoch latach
    mamy naoszczedzane tyle, ze starczy na caly rok splacania rat.

    Naprawde mozna brac kredyty i robic to rozsadnie (i jak widac wcale
    nie jestem przeciwnikiem oszczedzania - tylko zdecydowanie lepiej zyje
    sie w swoim wlasnym domu i oszczedza, niz na 50-ciu m2 z rodzicami,
    zona i dziecmi :-) J. Werbinski - a mieszkanie ktore jak stwierdzasz
    dostanie sie w spadku lepiej pozniej spieniezyc i splacic szybciej
    kredyt, niz kotlowac sie w kilka osob w bloku na takim malym metrazu..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.