    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: OFE Pytania bez odpowiedzi
    Date: Sat, 19 Mar 2011 14:38:09 +0100
    <ilqn5p$4nl$1@inews.gazeta.pl> <ilr0aa$i5m$1@news.onet.pl>
    <4d81063f$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <bcj1nmyodlsx$.13u67g3am3qet.dlg@40tude.net>
    <4d811854$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ilr5u2$bgi$1@news.onet.pl>
    <ilt2ne$fn3$1@news.onet.pl> <oevp85opshr3$.12pqyh2p05x2u$.dlg@40tude.net>
    <iltj0j$b13$1@news.onet.pl> <1pdo01uaapu0x.13qcu98pah6l9$.dlg@40tude.net>
    <im1v8d$9g5$1@inews.gazeta.pl>
    <66cu5lfc0r0z.1i58dlab050pv$.dlg@40tude.net>
    <im29mq$f0t$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 14:05:29 +0100, totus napisał(a):

    > Jeżeli masz wszystkie obligacje, które finansują Twoje OFE. Ale nie masz.
    > Jeszcze masz dług, którym finansowałeś zakup akcji i koszty jakie narobiłeś
    > tą umową społeczną. Ten pomysł nie jest do obrony. Podobnie nie można
    > obronić emerytury państwowej. Szkoda prądu. Za Kanadą pójdzie reszta. Pewne
    > jest, że to splajtuje. Data jest nieznana. Oczywiście my przyznamy to
    > najpóźniej jak się tylko da, przy możliwie największych kosztach. To taka
    > polska specyfika. Sąsiedzi nazywają to Polnische Wirtschaft

    Oj no wiem o co ci chodzi. Jeśli pozycze panstwu 100 zl. to panstwo
    wybuduje za nie stadion, ktory mi bedzie sluzyl wiec niczego nie musi mi
    oddawac.
    Tyle tylko, ze od takich "pozyczek" to są podatki a nie kapitałowa cześć
    systemu emerytalnego. Ta kapitałowa część, miała być MOJA a nie wspólna,
    jak ZUS. Po to ją wymyślono a nie po to by finansować z niej obecnych
    emerytów. Nie mieszaj ZUS i OFE bo to są dwa zupełnie różne system, błednie
    nazywane wspólną nazwą "system emerytalny".
    To że OFE wypracowywały zyski za pomocą obligacji, to też wymyśliło
    panstwo. To że teraz nie chce ono spłacić swojego długu (NIE MOJEGO jak ty
    twierdzisz) jest największą grandą, przy ktorej prowizje skippiego to
    pikuś.
    Jak widzę uważasz że te 50 tys w OFE powiniśmy wszyscy oddać panstwu, gdyż
    panswto to my. Otóż mylisz się panstwo już od dawna nie przypomina
    organizacji w epoce kamiennej.