  • Data: 2011-03-19 15:29:17
    Temat: Re: OFE Pytania bez odpowiedzi
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    root wrote:

    > Co do Kolumny Zygmunta oświadczam uroczyście, że nie ja ją wybudowałem,
    > nigdy jej nie kupowałem ani nikt mi jej nie podarował dlatego nie zgłaszam
    > zadnych pretensji co do własności owej kolumny.
    >
    > Co do systemu OFE:
    > To był wyrok SN a nie TK, co jest jest istotne gdy weźmiemy pod uwagę
    > przyszłe pozwy.
    > Jest taka zasada leżąca u podstaw prawa, której uczą na I roku studiów
    > prawniczych:
    > Nie ma prawa przed interpretacją.
    > Nie ja jestem od oceniania ustaw tylko prawnicy. Moja interpretacja słów
> [...]

    Mogę Ci wyjaśnić. Z żadnego przepisu obowiązującego w Polsce nie wynika, że
    pieniądze zapisane na Indywidualnym Rachunku otworzonym pod Twoim nazwiskiem
    są Twoje. Z innych przepisów dotyczących Twoich możliwości manipulowania
    pieniędzmi zapisanych pod Indywidualnym Rachunkiem wynika także, że prawo
    własności obowiązujące w Polsce nie ma tu zastosowania. Poza tym, że Ty
    nazywasz je, te pieniądze, swoimi i być może za takie je uważasz, nic nie
    wynika. W każdym sądzie w Polsce przegrasz roszczenia do tych pieniędzy.
    Dlaczego? Bo sądy w Polce i prawo w Polsce nie uważa tych pieniędzy za
    Twoje. Całe Twoje wywody o OFE oparte są na założeniu, że tam są Twoje
    pieniądze. Masz złe założenie, które prowadzi Cię do fałszywych wniosków.