  • Data: 2011-05-22 06:30:48
    Temat: Re: OFE nagła śmierć - kolejny balon próbny
    Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Maj, 21:58, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > ZUS nie zbankrutuje tak łatwo. Po pierwsze, zmieniły się zasady liczenia
    > emerytur (przy reformie emerytalnej - w końcu nie bez powodu mówi się, że
    > nowe emerytury będą głodowe), po drugie można jeszcze wydłużyć wiek
    > emerytalny i zmienić w ten sposób bilans na bardziej korzystny.

    Nikt nie mowi o bankructwie ZUSu, ale wlasnie o ryzyku otrzymania
    emerytury. Tu panstwo jest samo sobie okretem, sterem i zeglazem :).
    Co za roznica jest miedzy bankructwem, a podniesieniem wieku
    emerytalnego do granicy, ktorej nie dozyjesz? W obu przypadkach nie
    dostaniesz kasy. Zastanow sie jaka prace beda wykonyszc te miliony
    70latkow. Przedstawiciele handlowi? Hostessy na promocjach w
    supermarketach? A moze odsniezanie?
    Syetem oparty za kontach kapitalowych nie powinien uzalezniac chwili
    przejcia na emeryture od wieku, dostajesz tyle ile odlozyles.

    > Trzeci sposób to oczywiście podniesienie podatków i dofinansowanie
    > z budżetu.

    No, obecnie podatkow malo sie placi... dochodowy 32%, vat 23%, akcyza
    zalezna od uznania rzadu. Jak tak dalej bedzie szlo to ja z czystym
    sumiemiem zaczne kupowac z szarej strefie...

    > Wszystkie opcje wydają mi się bardziej prawdopodobne niż bankructwo ZUS.

    A jak tam odpowiedniek ZUS w Grecji? Dobrze sie trzyma? ;)

    MK