  • Data: 2009-06-29 15:26:39
    Temat: Re: [OT] Mała gotóweczka bez Belki - jak?
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 15:50:04 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > Użytkownik "Bogusław Faja" <zymen_out_@_out_zymen.net> napisał w wiadomości

    > przepraszam skoro uraziłem
    > teraz rozumiem że strona została zbudowana na szybko, by coś zawiesić na
    > wykupionej domenie, nie sądzę że rejestrowałeś domenę by zrobić tak banalny
    > kalkulator, zwykłym formularzem, który każdy webmaster można stworzyć w
    > ciągu kilku minut

    Strona została stworzona, bo było zapotrzebowanie. Na szybko, z celem
    zawarcia kluczowej funkcjonalności. I tak też właśnie jest.

    Co do obliczeń po stronie serwera/klienta: jedni chcieliby walidację pól po
    stronie klienta, inni dla zwiększenia bezpieczeństwa mają JS wyłączone.
    Innym JS zabija komputer stacjonarny... Dyskusja na temat wyższości jednych
    świąt nad drugimi.

    Czy banalny? Być może. Przynajmniej jakość kodu ma odpowiednią :-)

    Opinię co do przydatności pozostawiam użytkownikom, którzy jednocześnie nie
    są konkurencją. Bo mam wrażenie, że Twoja opinia może być nie do końca
    obiektywna.

    > ma pewne wady to prawda, co nie znaczy że nie można sobie z nimi poradzić
    > moja uwaga była błędna o pisaniu do formularzy,
    > bo przecież używasz tego predefiniowanymi i linkami

    Niektóre wady są nierozwiązywalne i o nich właśnie pisałem.

    > zatem czekamy na bardziej rozbudowany kalkulator
    > nigdy nie lubiłem stron które migały mi przed oczami
    > gdzie przycisk submit zawsze oznaczał przeładowanie strony
    > tą wadę ma także kalkulator poczty polskiej

    W takim razie ponad 90% stron w Internecie jest wadliwych. Czyż nie?

    > rozumiem logowanie do strony, dodanie komentarza, załadowanie
    > elementu na serwer, wysłanie maila itp, ale tak banalne obliczenia?

    Twoja opinia jest subiektywna. Bo czym się różni dodanie komentarza od
    wykonania obliczeń? Wykonywanie obliczeń może być cacheowane po stronie
    serwera.

    Ostatecznie będzie ajax (który już częściowo występuje), ale ajax również
    ma wady.

    pozdrawiam,