eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPraca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim banku podatek?Re: [OT]Re: Praca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim banku podatek?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT]Re: Praca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w
    polskim banku podatek?
    Date: Wed, 11 Oct 2006 22:59:38 +0200

    m...@g...com writes:

    > Myślę że jest mocno związane. Niekoniecznie liniowo, ale jest.

    No jasne ze jest. Z tym ze idac tym tropem nalezaloby w ogole
    zakazac istnienia samochodow, wtedy bezpieczenstwo jest calkowite.

    Wyjsciem jest znalezienie takich szybkosci, przy ktorych bezpieczenstwo
    nie jest jeszcze specjalnie zmniejszone, a korzystanie z pojazdu nie
    jest jeszcze specjalnie bezsensowne.

    Obecnie uklad jest taki, ze wszystkie "legalne" szybkosci sa zanizone
    o kilkadziesiat km/h[1] (co przyznaja np. szyszki w KGP). Wedlug mnie
    wprowadzanie takich ograniczen samo w sobie jest przestepstwem, gdyz
    naklania kierowcow do lamania przepisow (znajacy dana droge wiedza,
    ze ograniczenie jest bez sensu i jada szybciej) oraz umozliwia
    powszechne korumpowanie drogowki. Dodatkowo szybkosc jest jeszcze
    bardziej ograniczona ze wzgledu na stan drog.

    Stan drog - niech tam bedzie, nie ma pieniedzy (choc powinny byc).
    Ale sztuczne ograniczenia, ktore w ogole nie maja zadnej podstawy,
    powinny byc zniesione.

    Nie mam pretensji do np. 50 km/h i nawet mniej na malych drogach
    np. w miescie. Ale wprowadzanie takich ograniczen na "bezkolizyjnych
    3-pasmowkach (z maksimum 80 km/h)[2] z pewnoscia nie jest wynikiem
    logicznego myslenia.

    Sztuczne ograniczenia stwarzaja bardzo powazne zagrozenie - na nieznanej
    drodze widzac znak "50" nie wiem, czy zostal postawiony tam bez sensu
    (znakomita wiekszosc przypadkow), czy tez (jest minimalna szansa)
    naprawde powinienem tam jechac wolniej.
    --
    Krzysztof Halasa

    [1] - w praktyce od 20 km/h w gore.
    [2] - ktore sa lamane przez praktycznie wszystkich kierowcow, wlaczajac
    Policje.