    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Od jakiej kwoty można negocjować oprocentowanie lokat?
    Date: Sat, 9 Aug 2014 23:30:02 +0200

    "S" ls5b68$k56$...@n...news.atman.pl

    > Po czym wnosisz?

    Po przeszłościowych ruchach cen. Już lekko drożeją, ale ,,dupy nie urywa''.

    > Jak to mówią... ja z psem na spacerze mamy średnio 3 nogi. ;-)

    Nie rozumiem.

    > W wyżu demograficznym, który długo do nas nie zawita. Ten stymulował popyt. Bez
    popytu raczej trudno sprzedać towar, prawda?

    Prawda, ale masa ludzi kupiła mieszkania dla zysku.
    Wyż swoje a chęć zyskownego ulokowania oszczędności -- swoje.

    > Ważna jest płynność kupna sprzedaży w moim przekonaniu.

    I tak, i nie. Co wolisz -- zarobić w 5 minut 5 plnów
    czy w 5 lat 5 milionów plnów? Zakłada się, że niektóre
    towary zawsze będą miały zbyt. (cukier, zboże, złoto,
    być może bawełna)

    > Pewnie tak. Mnie interesują ceny, za które JA kupuję towary. I te rosną powiedzmy
    10% rocznie. Ale oczywiście jeśli dodamy do tego
    > koszyka fakt,

    15 lat temu płaciłem za litr mleka więcej niż płacę teraz.
    Za paliwo potrzebne do przejechania 100 km płaciłem wtedy
    5 razy mniej niż płacę teraz.

    > iż Cocomo obniżyło ceny drinków, bo już nie ma rachunków na milion, a na 100.000,
    Sowa i Przyjaciele ośmiorniczek, to nagle mamy
    > 3% triumfalnie obwieszczone. Sęk w tym, iż tańsze F16 mnie nie interesują tak
    bardzo, jak podwyżka czynszu 15% w 2 lata.

    Mnie akurat cena F16 także chwilowo ;) nie interesuje.
    [akurat pod Androida można mieć masę gier za darmo, nie
    trzeba zwracać uwagi na inflację -- napisałbym mu o tym,
    gdyby nie moja zawiść! niech kupuje i niech traci!! ja
    tymczasem pod blokiem trenuję latanie na GPS -- trafiam
    w róg budynku patrząc jedynie na ekran smartfonu; na
    otwartej przestrzeni (niemal otwartej) chybiam jedynie
    o sięgnięcie ręką; aby oszczędzić i na paliwie, i na
    kupnie F16 -- latam na nogach, i to swoich własnych]

    > A jest różnica?

    Chyba tak -- jak pomiędzy żyrafą i żyrandolem.

    > Chyba, że dojdzie do monopolu. Liczba banków komercyjnych zmniejszyła się podobno o
    połowę. Wkrótce mogą dawać 1% i nie będzie
    > wyboru. Właściwie to już nie ma.

    Możesz trzymać w szufladzie. Jeśli padnie Twój bank -- będziesz
    miał mniej problemów. Gorzej, gdy padnie dany pieniądz. ;)

    > Tyle teorii. W epoce globalizmu polski bank może wziąć od Niemca, a dać Polakowi.

    I co w tym odkrywczego?

    > W boomie mieszkaniowym banki jakoś nie podnosiły dramatycznie %.

    Akurat w końcu 2008 roku, gdy złotówka traciła na wartości banki
    dawały chętnie 10%. Nie wiem, jak było w boomie, a nawet nie
    wiem, kiedy ten boom miał miejsce.

    > Kolejny wydumany wskaźnik.

    Ja go nie wydumałem.

    > Albo dadzą 0% na konta i 50zł opłaty miesięcznej. Wtedy zostaniesz zmuszony do
    wydawania.

    Albo trzymania w sejfie. Ja mam uszkodzony (co najmniej w dwóch
    odcinkach -- czekam na badanie trzeciego) kręgosłup, astmę na tle
    alergii, wady wzroku (lewe niedowidzi) i spore uszkodzenia słuchu.
    Raczej nikt mnie nie namówi do wydawania, bo zagrozi to moją śmiercią.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'