  • Data: 2007-11-03 23:31:36
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc banku za decyzje kredytowa
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy bank posnosi jakakolwiek odpowiedzialnosc za bledna decyzje kredytowa?

    W Polsce nie!
    W pozostalych krajach UE ( mam na mysli w zasadzie UK) tak!
    Kidys dawno temu, za mrocznych czasow PRL-u bank a w zasadzie prezes
    odpowiadal za bledne decyzje kredytowe.
    Przy wiekszych przekretach grozila za to nawet kara smierci!
    Czasy sie zmienily i warunki sie zmienily, przyszedl Balcerowicz i odciazyl
    banki (prezesow) od odpowiedzialnosci przezucajac ja na klientow:)) proste,
    czyste i jakie korzystne:)))
    Udziela sie wiec wielu pozyczek, a bank za swoje bledy (danie np. 6600 komus
    kto jest na emeryturze czy rencie o ma dochody ponizej 1000zl raczej
    logiczne nie jest), obciaza innych klientow mowiac im, ze oplaty za konta,
    podniesione ubezpieczenia i setka innych dodatkowych oplat to wlasnie przez
    "chybione kredyty" ktore bank nazywa "nieuczciwi klienci":)) ot sztuczka
    markentingowa.
    W UK, banki chcialy zarekwirowac pewnemu delikwentowi chate, samochody i
    wogole wszystko:) jako, ze delikwent bral kredyty, karty ile popadlo i ile
    dawali. Okazalo sie, ze mial zadluzenie na ponad 1mln funtow!!! Sad
    stanowczo oddalil jakiekolwiek roszczenia bankow do jego domu stwierdzajac,
    ze byl to BLAD BANKOW ktore znajac (lub nie ale ich obowiazkiem bylo
    sprawdzenie komu i ile daja) delikwenta jeszcze wiecej w niego pompowali.
    Jak juz napisalem, w Polsce banki sa na uprzywilejowanej pozycji, i im wolno
    doslownie wszystko. A za to placimy my wszyscy z podatkowto znaczy
    podwojnie, ci co biora kredyty lub zakladaja konta bo placa wiecej bankowi
    bo bank ma straty z "nieuczciwych klientow" oraz poprzez budget z jakis tam
    funduszy gwarantowanych czy jak to sie tam zwie:)