  • Data: 2003-07-01 22:27:47
    Temat: Re: Odpowiedzialność za ujemne saldo...
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Joogi wrote:
    > Karty Visa Elektron Lukas Banku obsługuje Bank Zachodni... i jest to
    > niestety nadal usługa "offline" w stosunku do rzeczywistego stanu
    > konta. Mam taki problem... w piątek wybierałem pieniądze z bankomatu
    > BZ... w poniedziałek sprawdziłem stan konta przez bankomat pokazał mi
    > saldo dodatnie i umożliwił wypłatę... którą niestety bank potraktował
    > jako przekroczenie dopuszczalnego salda (środków nie było).

    Czy dobrze zrozumiałem: wypłaciłeś raz w piątek, potem w poniedziałek
    sprawdziłeś i od razu dokonałeś drugiej wypłaty?

    > Nie zrobiłem tego celowo - mam bardzo duży ruch na koncie - rzędu 300
    > operacji miesięcznie...

    No to bank powinien o Ciebie zadbać. Aktywni klienci są w cenie :)

    > Zaufałem temu co pokazuje mi bankomat (mam
    > wydruk).

    Wydruk jest z tą samą datą, co wypłata?

    > Niestety Lukas Bank nie uwzględnił mojej reklamacji i prośby o
    > przeksięgowanie wypłaty.
    > Tym samym pobrali karne odsetki i pozostawili bardzo brzydki obraz w
    > trzyletniej nienagannej historii konta...

    Czy oprócz odsetek, bank pobrał jakieś opłaty?

    > Czy naprawdę prawo jest po ich stronie ? Nie mogę przecież każdorazowo
    > dzwonić z komórki na ich infolinię i sprawdzać saldo !

    No właśnie. Pierwsza sprawa: wczytaj się dokładnie w regulaminy, które
    podpisałeś i sprawdź czy ta kwestia jest sprecyzowana.
    Obawiam się, że znajdzie się tam paragraf w stylu: klient ma obowiązek
    sam pilnować swojego salda.

    > Jaka jest ewentualna droga odwoławcza od ich decyzji ?

    Pismo do zarządu, z odbitkami wszystkich dokumentów w tej sprawie.
    Możesz spróbować napisać do Credit Agricole (właściciel Lukasa).
    Ewentualnie do arbitra bankowego, lub - w przypadku rażącego zaniedbania
    banku - do GINB-u. A potem już tylko do sądu i do Pana Boga.

    > Chciałem przenieść konto z kredytem odnawialnym do mBanku ale z takim
    > "kwiatkiem" w papierach może mi się nie udać...

    Pocieszę Cię, że banki zazwyczaj wczytują się w historię konta nie dalej
    niż 6 miesięcy. Poza tym sytuacja jest jednorazowa i może zdarzyć się
    każdemu, uważam że nie powinno to szczególnie umniejszyć Twojej
    zdolności kredytowej w innych bankach.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl