eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Data: 2009-09-26 07:14:42
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 00:29:05 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Konieczność zachowania należytej staranności przy księgowaniu przelewów
    > wynika z kodeksu cywilnego i została doszczegółowiona przez wyrok Sądu
    > Najwyższego jako "bezwzględny obowiązek sprawdzenia, czy numer rachunku
    > jest zgodny z nazwą beneficjenta przelewu".

    Ale przeczytałeś ten wyrok, bo wygląda, że nie? To i tak nie ma znaczenia,
    w polskim prawie precedensów nie ma.
    A jak by rzeczywiście było tak jak byś chciał, to banki zaczną odrzucać
    przelewy z najdrobniejszą literówką w nazwie. Bo po cholere mają się
    narażać na koszty. Albo przelewy będą weryfikowane ręcznie i wrócimy do 3-4
    dni oczekiwania na przelew (zabawnie będą wtedy wyglądać archiwalne
    narzekania, że przelew nie doszedł po 3h).

    --
    Kojer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1