eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu › Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!n
    emesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-m
    ail
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych
    przelewu
    Date: Mon, 28 Sep 2009 09:34:51 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <h9pp39$lpm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <h9idb0$hd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h9jbji$jrv$1@inews.gazeta.pl>
    <h9jgc1$h6p$1@atlantis.news.neostrada.pl> <1...@k...kojer>
    <m...@i...localdomain> <1...@k...kojer>
    <m...@i...localdomain> <sq0i1xb8g4sr$.dlg@kojer.kojer>
    <m...@i...localdomain> <nq9osu5202hx$.dlg@kojer.kojer>
    <m...@i...localdomain> <4...@k...kojer>
    <m...@i...localdomain> <tgcspew0ciqq$.dlg@kojer.kojer>
    NNTP-Posting-Host: ijq138.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1254123433 22326 79.189.250.138 (28 Sep 2009
    07:37:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Sep 2009 07:37:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <tgcspew0ciqq$.dlg@kojer.kojer>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:503313
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Kois wrote:
    > I nadal pytam po co komu te dane. Sam rachunek pozwala bankowi
    > jednoznacznie zidentyfikować odpbiorcę. Wy chcecie by bank odpowiadał za
    > błędy nadawcy, ciekawe czemu nadawca sam ma za nie nie odpowiadać.

    Odpowiedzialność ta IMHO jednak wynika z KC.

    Nie wkładałem w to zbyt wiele pracy, ale znalazłem jeszcze jeden wyrok
    SN w którym inni sędziowie doszli do podobnych wniosków (wyrok SN z
    19.3.2004 r., IV CK 158/03).

    Tak więc wyrok o którym wspominałem poprzednio nie wydaje się być jakimś
    "wypadkiem przy pracy" tylko raczej świadczy o w miarę jednolitym
    orzecznictwie (o ile na podstawie dwóch wyroków można wyciągać
    jakiekolwiek wnioski).

    Tak jak wspominałem podchodzę do sprawy pragmatycznie i moim celem jest
    odzyskanie środków wyłudzonych przez oszusta.

    Ponieważ na gruncie obowiązującego prawa mam szansę zrobić to na dwa
    sposoby (na drodze powództwa adhezyjnego w procesie karnym oraz w
    procesie cywilnym przeciwko bankowi), obie drogi nie wykluczają się
    wzajemnie oraz koszty w jednym i w drugim przypadku są dla mnie
    akceptowalne to po prostu potraktuję to jako nowe doświadczenie i jednak
    złożę reklamację.

    Bank, którego sprawa dotyczy przegrał proces w analogicznej sprawie tak
    więc liczę też trochę na zdolność uczenia się pionów prawnych w bankach.

    Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, to wtedy będę się zastanawiał co
    dalej z tym zrobić.

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1