    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Offforsa
    Date: Mon, 12 Jan 2015 17:11:23 +0100

    news:slrnmb7p9i.haf.proteus@pl-test.org...

    > Jasne. Wygoda szybkich płatności zbliżeniowych offline jest niesamowita
    > i bardzo mi odpowiada. A swoje pieniądze umiem policzyć. Ryzyko, że ktoś
    > "wyczyta" dane mojej karty i zrobi lewą transakcję oceniam mniej więcej
    > na poziomie wygranej w totka, albo nawet niżej, a więc dla mnie
    > akceptowalne.

    Też uważam, że wyczytanie i skopiowanie karty tak, aby można nią było robić
    transakcje to bardzo niski poziom ryzyka.
    Ale nie wykluczam, że ktoś mi kiedyś kartę ukradnie. Jestem gotów poświęcić
    wygodę płatności kartą (robię ich kilka w miesiącu) po to aby w takiej
    sytuacji ryzyko kłopotów było minimalne - chcę mieć możliwość podjęcia
    właśnie takiej decyzji i tyle.

    > Większość problemów opisywanych dotychczas w gazetach to są problemy ludzi
    > którym zgubili/ukradli kartę. No i teraz *hint*, za czasów paska i podpisu
    > złodziej miał szansę (sporą) wystukać limit na maksa. Teraz ma co najwyżej
    > limit "do 50 zł". Więc jest lepiej niż było.

    Według mnie za czasów paska aby wyczyścić potrzebował mieć kartę i PIN.
    Teraz jak będzie miał kartę i PIN to ma te same możliwości. Masz jakieś inne
    informacje.
    Ale dodatkowo nawet bez PINu ma spore możliwości. Nie wiem skąd bierzesz
    50zł jak tu na grupie były opisy (Wrocław) że skradzioną kartą w krótkim
    czasie (zanim się klientka w ogóle zorientowała, że nie ma karty) zrobiono
    chyba transakcji na kilka tysięcy (każda poniżej 50zł) i mBank obciążył jej
    konto mimo, że na koncie nic nie było i nie miała kredytu w rachunku, a
    potem twierdził, że transakcje przeprowadzono prawidłowo więc obciążają
    klientkę.

    > No to posługuj się gotówką, albo znajdź bank taki który Ci umożliwi
    > płatność bez
    > paypassa. A jeśli takiego nie ma, to znaczy że Twoje potrzeby są niszowe,
    > więc
    > wypadałoby się z tym pogodzić.

    O ile się orientuję to od jakiegoś czasu wszystkie banki muszą mi zapewnić
    możliwość płatności bez paypassa i jest to według mnie OK tylko dlaczego nie
    było tak od razu. Ale jeszcze nie sprawdziłem czy tak jest.
    P.G.