eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOpowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat - prosze o zweryfikowanieRe: Opowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat -prosze o zweryfikowanie
  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Opowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat -prosze o
    zweryfikowanie
    Date: 26 Nov 2008 19:18:42 +0100

    On 2008-11-26, k...@o...pl <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > a jeśli przedsiębiorca posiada konto osobiste to co wtedy?

    Jeżeli je wykorzystuje do DG, to może mieć problem.
    Jak nie, to czemu miałby mieć jakieś problemy?

    > jest prowadzącą DG osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gosp.? :P

    Nie.

    > taki bogaty język a takie nieprecyzyjne prawo.

    Ależ prawo jest precyzyjne w tej kwestii. Odsetki na koncie
    _wykorzystywanym_ do działalności gospodarczej należy uznać
    za przychód z tejże DG i stosownie opodatkować.

    > druga kwestia. Osoba fizyczna zakłada setki rachunków, przelewa
    > pieniądze, wylicza próg 2,49 dla każdego rachunku itd. itp. i załóżmy
    > osiąga w ten sposób np. 1100zł miesiecznie z samych odsetek i to bez
    > obelkowania. Czy powyższe działania (zorganizowane i ciągłe) są już
    > działalnością gospodarczą czy jeszcze nie są.

    Znaczy jakie on te działania niby prowadzi? Trzyma pieniądze na koncie?
    I z której ustawy konkretnie wyciągasz definicję DG, bo jest ich kilka.

    > A jeśli są, to będzie to nielegalne pośrednictwo finansowe czy nielegalny bank?
    > a może nielegalne czortwieco?

    Jak już to próba ominięcia płacenia podatków, co się może USowi nie
    spodobać i może przywalić karę. O ile to wykryje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl