eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOstrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki bankuRe: Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "MarekZ" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
    Date: Fri, 14 Aug 2009 11:36:36 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 44
    Message-ID: <h63b3q$2gf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <h62u56$fel$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-217-30.ists.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1250242491 2575 87.239.217.30 (14 Aug 2009 09:34:51 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Aug 2009 09:34:51 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <h62u56$fel$1@node1.news.atman.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
    X-EsetScannerBuild: 5461
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:497964
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "KALMAR" <k...@s...net> napisał w wiadomości
    news:h62u56$fel$1@node1.news.atman.pl...

    > 4. Wyciąg dopiero przyjdzie do mnie - idzie dwa tygodnie, ale w tym czasie
    > kartą nadal można płacić!!! Pomimo, że został przekroczony limit. I nie
    > mówimy o jednej transakcji, płaciłem w 5 sklepach za zwykłe zakupy. W
    > żadnym innym banku z takim czymś się nie spotkałem.

    Za to ja się spotkałem. I uważam to za rozwiązanie mające więcej dobrych
    stron niż złych.

    > 5. Panienka z HSBC poinformowała, że bank "pozwala na przekroczenie limitu
    > o 10%", a o to ile już wykorzystałem powinienem sam się dowiadywać na
    > infolinii - zresztą innej możliwości nie ma - bank nie daje dostępu do
    > karty przez internet. Jednocześnie przekroczenie limitu należy natychmiast
    > spłacić.
    > 7. Reasumując: podpisujesz umowę na limit 2500. Od tego minimalna spłata
    > wynosi 70 złotych. Chyba, że jak w moim przypadku - bank "pozwala" na
    > przekroczenie i zamiast 70 złotych kasuje 220 owego przekroczenia i w
    > terminie wpłaty już nie 70 a 160! Kwota wpłaty w wysokości 220 złotych nie
    > liczy się jako rata minimalna!!! A jeśli nie masz akurat wolnych kilku
    > stówek (natychmiast), doliczy ci jeszcze 45 kary. Razem daje to zamiast
    > umówionych 70 złotych - 425!!!

    Nie wiem czemu tak się gorączkujesz. Przekroczyłeś ustalony limit to
    powinieneś zlikwidować kwotę tego przekroczenia. Jakbyś przekroczył o 1000
    zł nadal uważałbyś, że po splaceniu 73% salda zadłużenia jest wszystko okej?

    > Dziwię się, że fajna w sumie firma IKEA związała się z takim bankiem, jak
    > HSBC, który traktuje Klienta jak śmiecia!!!

    Pion consumer finance HSBC to takie trochę lepsze Cetelem/Sygma. Trzeba mieć
    tego świadomość.

    > 11. A wszystkim oszukanym radzę, co też uczynię, złożenie skargi nie do
    > banku - nie ma tam kompetentnych pracowników, lecz do UOKiK, do Federacji
    > Konsumentów, do centrali głównej banku i do IKEA. Liczę też na spotkanie z
    > "najdroższym" bankiem w sądzie - szczególnie po dogłębnej lekturze
    > regulaminów i tabeli opłat (tam nie ma nic o możliwości przekraczania
    > limitu, który w takiej sytuacji limitem nie jest...). Konia z rzędem temu,
    > kto wie, która wersja regulaminu jest aktualna.

    Łomatko. Jeszcze do You Can Dance można zgłosić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1