    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
    Date: Fri, 14 Aug 2009 23:04:45 +0200

    > Z ciekawosci: Czy ktos sie orientuje jak funkcjonuja karty
    > "podarunkowe", nie przypisane do imiennego rachunku.
    > W koncu "zaradnych" nie brakuje, a Visa / MC to nie instytucje
    > charytatywne, wiec jakos sobie musza radzic w sytuacjach opisanych
    > przez Witka.
    >
    > Bank moze oczywiscie zablokowac transakcje zagraniczne i na stacjach
    > benzynowych, ale karty nie dzialajace w hotelach / restauracjach?
    > Troche to marny prezent bylby.

    Podarunkowe zawsze są płaskie i ZTCW to zawsze są autoryzowane on-line.
    Jeżeli na karcie jest 50 zł a płatność w lokalu wyniosłaby 49 zł i
    później dopisałbym 10% napiwku to...czy lokal otrzymałby od banku kasę
    powyżej tego co było na karcie? Czy bank mógłby odmówić?

    Akcja na stacji benzynowej byłaby jeszcze lepsza. Tylko jak można się
    dowiedzieć, które stacje robią blokadę tylko na 1 zł/euro?

    Na karcie mam 10 zł, tankuję za 100 zł...autoryzacja przechodzi więc?

    --
    pozdrawiam
    RobertS