  • Data: 2010-10-11 21:35:59
    Temat: Re: Ot o Bernanke i Obamie i ich helikopterach
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jap wrote:

    > i jeszcze jeden problem
    >
    > UE ma ujemną stopę przyrostu naturalnego, w tym również Polska.
    >
    > akuku...
    >
    > A deflacja bierze się z faktu występowania przewagi podaży nad popytem...
    > o ile nie jest ona podyktowana zmianą technologii wytwarzania to wszyscy
    > producenci i handlowcy ograniczają swoje zyski...
    >
    > oj totus coś duże luki masz...

    Ja pokazałem, że ceny spadają jak zapotrzebowanie rośnie, czyli gospodarka
    rośnie, przy biernej postawie emitenta. Ty mówisz, ze ceny spadają jak
    zapotrzebowanie spada, czyli gospodarka się kurczy, przy biernej postawie
    emitenta. Jedno drugiego nie wyklucza. To są dwa obrazy tego samego
    zjawiska. Na jednostkę produkcji przypada mniej pieniędzy. A ku ku ...
    Innymi słowy inflacja jest wtedy gdy dynamika produkcji pieniędzy jest
    większa niż dynamika produkcji dóbr i usług, a deflacja gdy dynamika
    produkcji pieniędzy jest mniejsza niż dynamika produkcji dóbr i usług. czy
    dynamika produkcji dóbr i usług jest dodatnia czy ujemna nie ma znaczenia. A
    ku ku ...