eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPKO BP IKO - mistrzowie procesuRe: PKO BP IKO - mistrzowie procesu
  • Data: 2016-04-01 18:46:53
    Temat: Re: PKO BP IKO - mistrzowie procesu
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 00:53:29 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
    > Witam,
    >
    > jakiś geniusz w PKO BP wymyślił taki proces na aktywację funkcji przelewów
    > na apce mobilnej IKO:
    >
    > 1. apka próbuje (nieudolnie) wysłać "w tle" SMSa - czyli przez jakieś API
    > Android (to jest akurat Android) próbuje wypchać z jakiejś karty SIM SMSa.
    >
    > 2. jak SMS dojdzie, to jakiś serwer w PKO BP weryfikuje, czy treść przyszła
    > z numeru powiązanego z profilem, jeżeli tak to na bankowości internetowej
    > jest możliwość nadania zaufania tejże instalacji; jednak jeżeli SMS dojdzie
    > z nieznanego dla banku numeru, to proces przejmuje czynnik białkowy.
    >
    > Debilizm procesu w PKO BP polega na tym, że jak SMS w ogóle nie przyjdzie,
    > to nie ma nawet możliwości odpaleniu dalszych kroków na czynniku białkowym.
    > Nie da się. PKO BP. Nie da się.
    >
    > Bo okazuje się, że wyświetlenie w apce mobilnej treści tego SMSa, którego
    > się nie udało - tej nieudolnie napisanej aplikcji - wysłać, przerasta
    > możliwości PKO BP.
    >
    > Pytam: jaka jest k**** różnica, czy jakiś losowy ciąg znaków wygenerowany
    > przez apkę mobilną, zostanie podany do czynnika białkowego głosowo przez
    > klienta (po uprzednim odczytaniu z ekranu telefonu) czy zostanie przesłany z
    > tego samego urządzenia przez SMS i czynnik białkowy w banku odczyta go sobie
    > sam z jakiegoś systemu bankowego. No jaka k**** jest to różnica?
    >
    > Jednocześnie PKO BP w ten sposób odcina od apki mobilnej wszystkich
    > klientów, którzy mają ochotę używać jej na urządzeniu mobilnym, które albo w
    > ogóle nie ma karty SIM, albo ma taką, że nie jest w stanie wysłać SMSa (np.
    > niektóre tablety Dell mają internet mobilny, ale nie mają apki SMS). Pytam:
    > w imię k**** czego akurat ci klienci mają nie korzystać z apki mobilnej?
    >
    > --
    > Wysłane z pola.

    Tablet nie moze byc pierwszym urzadzeniem - musi byc jakis pierwszy telefon. Potem
    juz sie da to zrobic - przynajmniej 500k tysiecy klientow nie mialo z tym problemow.
    Po co? Dla bezpieczenstwa - czynnik bialkowy moglby to przyjac, ale musi miec
    pewnosc, ze po drugiej stronie jest klient banku z numerem, ktory jest zarejestrowany
    w banku - a nie przestepca, ktory te dane przejal i zainstalowal aplikacje na swoim
    numerze.
    Skopiuj tresc tego SMSa i wyslij pod numer z tego telefonu i powinno spokojnie
    zadzialac. Na Androidzie jest to w tle, w iOS i WP - klient potwierdza.
    IKO generalnie jest w tej wersji na telefony nie na tablety, wiec... trzeba poczekac
    na wersje na tablety

    Jesli bedziesz mial problemy napisz do mnie michal . macierzynski (at) pkobp . pl -
    podaj tez model telefonu, wersje androida, czy jest zrootowany telefon - no i jakies
    namiary na siebie. Postaramy sie pomoc.

    Pzdr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1