    From: Jan Strybyszewski <g...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Date: Mon, 18 Feb 2008 13:56:19 +0100

    01101001100010 pisze:

    > LOL wiec jednak ... teraz "kazdy kraj" ... no pewnie skoro kazdy
    > kradnie to my tez tak ??! LOL
    > Ty dalej nic nie rozumiesz wlasnie w filmie bylo wytlumaczone dlaczego
    > PKB _BEDZIE_ ujemne, nawet cytuja jakiegos ekonomiste dlaczego.

    PKB moze byc ujemne nominalnie i nic w tym dziwnego. Jednak przy recesji
    mowimy tylko o zmiejszenius sie przyrostu PKB.

    >Caly
    > obecny bandycki system bankowy opiera sie na drukowaniu pustego
    > pieniadza, na pobieraniu odstetek od nieistniejacych srodkow trwalych.
    > I wcale nie dotyczy to bankow jednego kraju USA ale rowniez Europy,

    Frazesy i slogany.

    >A w Polsce z kolei nikt nie audytuje danych o dlugu czy
    > chocby o inflacji cen zywnosci.

    A to teraz w sklepach ceny zywnosci sa tajne ?
    Ja tam co tydzien widze rozne koszyki inflacyjne
    produkowane przez dziennikarzy czy ekonomistow.

    Rzeczywista inflacja to takie cos co kazdy w niej widzi co innego.
    Dla ludzi biednych gdzie zywnosc stanowi 100% wydatkow
    to koszyk dobr z ktorych nalezalo by liczyc inflacje jest inny
    niz dla osoby z dochadami 100tys miesiecznie dla ktorych wzrost zywnosci
    nie ma zadnego znaczenia na wzrost struktury wydatkow.

    >Przypuszczam ze owo "dokanczanie
    > reformy" w twoim rozumieniu to po prostu nalezy okrasc ludzi bo tylko
    > w ten sposob zadluzenie przestanie rosnac. W innym poscie:

    Oczywiscie zeby zadluzenie zmalalo nalezy
    a) ograniczyc wydatki
    b) zwiekszyc przychody

    to zadna tajemnica, dlug publiczny przy rosnacym PKB moze rosnac sobie
    najwazniejsze zeby nie przekroczyl jakiejs kotwicy obojetnie czy to 60%
    PKB czy 20% grunt ze taka granica jest zapisana w konstytucji.

    > owszem dmuchaja bo z tego zyja ... banki z bańki LOL

    Do czasu az banka pekie wtedy banki robia kaput i hak im w smak.

    > niby skad glupi kient ma dokonac swiadomego wyboru. Bańk daje kredyt
    > to bierze. A poza tym ten wspomniany bańk angielski mial calkiem dobra
    > renome hehe.

    Ja mowie o lokatach, upadek banku kredytujacego mnie WISI, mi
    oprocentowanie nie wzrosnie mam umowe. W wypadku lokat powierzenie
    bankowi ktory daje kredyty gołodupcom to własny wybór i ryzyko.

    > Tak i w tym celu bańk zatrudnia wrozki zeby mogl poznac przyszly
    > przychod i wzrost majatku LOL Ciemnota gora !

    Brałeś kiedys kredyt, bank wie o tobie wiecej niz ty sam ?

    Ciemnota to jest gdy sie oglada filmiki lewicowych oszolomow bez
    zrozumienia.