eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPierwsza karta KKRe: Pierwsza karta KK
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pierwsza karta KK
    Date: Sun, 23 Jul 2006 23:09:20 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <e9eb4n$5oh$1@inews.gazeta.pl> <e9fbsj$ctm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <e9gat8$kqm$1@inews.gazeta.pl> <e9gblq$dnj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <e9h06r$66r$1@nemesis.news.tpi.pl> <e9isrl$dqq$1@inews.gazeta.pl>
    <e9q471$ld7$1@news.dialog.net.pl>
    <23adb$44c33fe4$540ae0de$11650@news.chello.pl>
    <e9vgtv$33f$1@news.dialog.net.pl>
    <bf8de$44c35211$540ae0de$14848@news.chello.pl>
    <e9vl6j$696$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpj36.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1153689123 26826 83.31.215.36 (23 Jul 2006 21:12:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Jul 2006 21:12:03 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:sXRNiXrB8uSJmv5bFgXylwQ2/8k=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:391584
    [ ukryj nagłówki ]

    "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> writes:

    > No tak, reklamację można złożyć, ale ciekawe co dalej... Na tym samym
    > portalu znalazłem artykuł http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=181
    > a w nim: "Zgodnie z Ustawą o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych,
    > ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane bez
    > fizycznego użycia karty płatniczej.", zatem jak to jest z tymi transakcjami
    > netowymi... ponosi czy nie ponosi?

    Te karciane ubezpieczenia (byc moze, tak jak kazde inne) sa bardzo
    pokretne. Wlasciwie, biorac pod uwage ustawe (niekoniecznie polska),
    sa one dosc zbedne.

    Ubezpieczyciel normalnie nie musi ponosic odpowiedzialnosci za zdalne
    fraudy, bo zawsze ponosi za nie wine sprzedawca (jesli sprzedawca nie
    moze przedstawic dowodu dostarczenia towaru posiadaczowi karty - nie
    "na jakis adres" albo wyslania itp. - to po prostu bank robi
    chargeback i dla sprzedawcy jest to koniec procedury).

    Ale praktyka niekoniecznie jest zgodna z teoria, choc nie wiem
    dlaczego.

    > Rozumiem, że w Twojej opinii bank winien
    > uznać reklamację transakcji w Internecie jeśli została zrealizowana z mojej
    > karty bez mojej wiedzy (to dość proste podejrzeć numer).

    Nie tyle wiedzy, co raczej zgody.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1