  • Data: 2023-09-05 13:14:49
    Temat: Re: Płacenie za granicą.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.09.2023 o 10:38, Dąbrowski pisze:

    > Zapłacone za napój kartą IKA w Szwajcarii 1,60 CHF - IKA zaksięgował
    > jako 1,68 EUR. W IKA nie mam konta w CHF.
    > W czasie 1,5 miesięcznej podróży rowerem przez Niemcy, Holandię, Belgię
    > i Francję wszędzie płaciłem kartą IKA. Bez problemów. Jedyny problem
    > (ale to chyba nie wina IKA), że teraz gdy sprawdzam wyciągi to niektóre
    > transakcje są zapisane tak że trudno się połapać za co to było. Np 13
    > EUR dla "TDV NWB, NDS Leipzig DEU". Tyle że ja nie byłem w Leipzig. Albo
    > 14,50 EUR dla"COMM AGGLO MONTARGOISE MONTARGIS FRA" - tu akurat zapłata
> [...]

    Ja takie rzezy sprawdzam przez Google. Przykładowo wpisanie "TDV NWB,
    NDS Leipzig DE" wskazuje na zakup biletu na Kolejach
    Północno-Wschodnich. "COMM AGGLO MONTARGOISE MONTARGIS FRA" to wychodzi
    jakieś Biuro Turystyczne AGLOMERATION w miejscowości Montar. MIZZI
    FRANCOISE MARSEILLAN FRA, to Mizzi Francoise z/s 245 Av. des Campings,
    34340 Marseillan, Francja.

    --
    (~) Robert Tomasik