  • Data: 2009-09-05 09:28:31
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 5 Sep 2009 09:23:49 +0200, nszoczi napisał(a):
    > W przypadku wątpliwości - kasjerka może Cię poprosić o dowód osobisty albo
    > wręcz zatrzymać kartę

    Może poprosić o dowód, zatrzymywać to sobie może chcieć...

    > A może ktoś mi odpowie dlaczego ja mam tracić czas na reklamowanie
    > transakcji? Dlaczego mam czekać ewentualnie na zwrot skradzionych z karty
    > pieniędzy?

    Jak już ktoś ukradnie kartę, to nie będzie składał podpisu "ukradłem kartę"
    tylko nabazgroli coś zbliżonego do podpisu na karcie. Kasjerki nie są
    grafologami, więc nie licz na to że podpis Cię przed czymkolwiek ochroni.
    Jeśli już, to przy ewentualnej reklamacji może Ci pomóc albo Ciebie
    pogrążyć.

    > Tego wszystkiego można uniknąć w momencie sprawdzania podpisu...

    Twoja wiara w podpis jest zadziwiająca.

    > Zresztą dla Was widac mało wiedzących jak działa terminal.

    Fajnie, że na grupę zajmującej się bankami wreszcie trafił ktoś, kto zna
    tajemnicę terminali POS... ;)

    > Kasjerka przed wydrukowaniem
    > drugiego slipa ma pytanie "Czy podpis na karcie zgadza się?" Jeśli taka Pani
    > drukuje "z góry" potwierdzenie to ma problem w przypadku złośliwego klienta
    > bądź w przypadku, kiedy kartą posługuje się złodziej.

    No niesamowite, naprawdę? :) A teraz przejdź się do dowolnego hipermarketu,
    i wytłumacz mi jakim cudem drukują się na raz oba slipy :>

    > Tak czy siak powtarzam moje pytanie- Dlaczego ja mam ryzykować stratę czasu
    > na reklamowanie transakcji? I dlaczego mam dawac zielone światło na
    > ewntualną kradzież...???

    Reklamować transakcję będziesz wtedy, gdy będzie potrzeba. Sprawdzanie
    podpisu nie ma nic do tego - nawet bardziej będzie Tobie na rękę, jeśli
    sprzedawca nie sprawdzi a złodziej podpisze się byle jak :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944