  • Data: 2008-10-16 17:57:23
    Temat: Re: Płatność kartą tylko powyżej 20 zł.
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski schrieb:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:gd6t7j$8dc$1@online.de...

    > A ty naiwny, to sklepy płacą bankom pieniądze. Visa i MasterCard
    > zapewne dostają z tego ochłap.

    Sklepy placa, a w efekcie klient, czyli rowniez ty.

    Takie krotkowzroczne myslenie.

    Jakby sie dogadaly, i stworzyly cos na wzor instytucji z innych krajow:

    - nie musialyby oddawac Visie / MasterCardowi tych "ochlapow" - pewnie z
    kilkadziesiat milionow rocznie wyjdzie

    - kilkadziesiat milionow zostaloby w kraju; bankow to moze nie
    obchodzic, ale rzad powinno jak najbardziej (innymi slowy: jakby ktos
    mial wyjsc z inicjatywa, to pewnie nie banki)

    - terminale bylyby tansze dla sklepow, a zatem bardziej dostepne ->
    wieksze obroty, pewnie wieksze zyski, wiekszy obrot bezgotowkowy,
    mniejszy koszt uzupelniania bankomatow, itp., itd.

    > Taki BZWBK np. za każdą wydaną złotówkę płaci 1% posiadaczowi karty i
    > jeszcze na tym zarabia, bo chyba nie sądzisz, że bank do tego dokłada?

    Sadze, ze sklep (a w efekcie klient) do tego doklada wiecej niz 1%.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org