  • Data: 2020-12-16 18:34:37
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    >Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii),
    >kartą wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana
    >odpowiednią kwotą, po transakcji została założona blokada.

    Ale nic nie piszesz o pierwszym pobraniu kwoty.
    Blokada to tylko blokada.

    >Po kilku dniach ponowne pobranie środków na tą transakcję (kwota o
    >kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna blokada) i brak zdjęcia
    >blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku (w momencie drugiego
    >obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale mniejsze od kwoty
    >transakcji).

    Saldo rachunku, czy "srodki dostepne" ?

    Jesli bylo pobranie (zwane przez Ciebie drugim), i jest aktywna
    blokada,
    to m/bank moze pokazac ujemne "srodki dostepne".

    W saldzie niekonieczne bedzie to widoczne, jesli bylo tylko jedno
    obciazenie.

    >Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy operatorzy płatności tak robią
    >czyli wykorzystują preautoryzację aby dokonać (drugiej) płatności i
    >nie zdejmują pierwotnej blokady, która sama wygaśnie.
    >Jak to się ma do tego głoszonego bezpieczeństwa płatności kartą
    >skoro można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie
    >konto?

    Ja tam nie wiem, ale to bezpieczenstwo chyba jest zludne, bo cos tam
    robia, robia, a niektorzy kontrahenci obciazaja karty bez utrudnien
    :-)

    Ale tu jak rozumiem masz osobne konto ... to moze jest to odkrecenia,
    gdyby rzeczywiscie dwa razy obciazyli, i bank nawet odsetek karnych
    nie naliczy :-)

    >Po co ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie

    Bo to jakos osobno leci.

    >autoryzowałem tej drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem
    >została pobrana ponownie kwota?

    Ogolnie tak jakos to dziala.
    Pierwsza blokada jest po to, aby sprawdzic autoryzacje.

    >Czy w związku z tym mogę reklamować to drugie pobranie?

    Ogolnie - poczekaj pare dni, powinna sama znikac.
    Albo sprawdz operacje na koncie, czy isotnie byly dwa pobrania, a nie
    tylko blokada.

    >W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    >"bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    >dupy potłuc.

    I tak to chyba jakos tak naprawde dziala, ale:
    -nie masz pieniedzy/srodkow na koncie, to ich nie zabiora ...
    przynajmniej na razie, bo potem moze bedzie mogl bank zabrac z innego
    konta, lub sie procesowac :-)
    -nie masz karty, to nie ukradna i nie pojda do sklepu,

    J.