  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność poprzez dotpay
    Date: Wed, 4 Jan 2012 11:02:23 +0100

    Dąbrowski wrote:
    > Witam
    > Za zakup w sklepie internetowym chciałem zapłacić kartą płatniczą
    > prepaid. Strona transakcyjna sklepu skierowała mnie na stronę serwisu
    > dotpay.pl. Wpisałem wszystkie dane karty i zatwierdziłem. Dostałem
    > komunikat, że transakcja przebiegła prawidłowo i nastąpił powrót na
    > stronę sklepu. Na tej stronie również pojawił się komunikat, że

    Uwaga, nie czujesz dobrze tego - jest tak: sklep>dotpay>polcard i tu masz
    zajebisty, wykurwisty komunikat "transakcja ok, wynik przekazano do sklepu"
    mniej wiecej o to chodzi. Masa klientow mysli ze jak ok to znaczy ze karta
    obciazona i moga zamknac komputer, isc do parku a ich zlecenie jest
    realizowane. Tak nie jest, wynik transakcji moze byc negatywny.

    Kilka razy mailowalem do tego betonu z polcard (zauwaz ze to kolejny
    posrednik!) by komunikat nie byl tak zjebany, niech napisza wyraznie ze wynik
    transakcji poznaja w sklepie/dostana od sklepu. Nic sie przez lata nie zmienia.
    Do tego ta ich paskudna strona z lat 90 (transakcyjna).

    Przepraszam za soczysta mowe ale o nich nie mozna lepiej (i o dotpay i o
    polcard).

    > płatność została dokonana poprawnie. Tyle że sklep pieniędzy nie
    > dostał. Sprawdziłem wydruk transakcji z dotpay i okazało się, że

    Czyli moglesc pasc ofiara tego nie do konca zrozumialego dla zwyklego zjadacza
    chleba komunikatu. Nie jestes sam.

    > zrobiłem błąd w nazwisku (przestawiłem litery). Czyli to, że sklep
    > pieniędzy nie dostał jest prawidłowe.

    Raczej to nie ma znaczenia, nie sadze by to weryfikowali zawsze/w ogole.

    > Ale mam pytanie, jaka jest w tej transakcji rola serwisu dotpay.pl?
    > Serwis ten przecież potwierdził mi prawidłowość transakcji i taki jej
    > wynik przekazał do sklepu. Czyżby to potwierdzenie zostało dokonane

    Jak potwierdzil, czy dotpay wyslal ci mail? Polcard czyli de facto bramka do
    placenia kartami, nigdy nic nie potwierdza chyba ze jakis blad typu zly numer
    karty.

    > bez żadnego sprawdzenia czy karta jest ważna? Kiedyś, gdy płaciłem
    > przez Polcard i zrobiłem podobny błąd to dostałem komunikat, że
    > transakcja została odrzucona. Dlaczego więc dotpay transakcję
    > zatwierdził? Czy ten serwis działa prawidłowo?

    Raz jeszcze masz od nich mail ze transakcja wykonana?
    Dotpay to lamerstwo. Raz dostalem SMS (jako "sklep") ze transakcja wykonana
    (czyli OK) a w ich systemie i od nich maile twierdzily ze transakcja odrzucona.
    Milame tez kilka innych anomalii w tym systemie, olewka "technikow". W systemie
    bylo zle naliczone saldo moich utargow, nie dalo sie wyplacic czesci pieniedzy
    itd.

    Na spokojnie sprawdz jakie masz dowody, strona polcardu nic nie mowi -
    pamietajcie o tym.