    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Date: Wed, 21 Sep 2011 08:51:02 +0200

    Delfino Delphis wrote:

    > Generalnie złodziejowi się zabiera siłą. To chyba nie wyszło jeszcze z
    > kanonu naszej cywilizacji.

    Myślałem, ze to co piszesz to były żarty. Ale widzę, że nie. Sadzę, że
    trzeba by zacząć od umowy pożyczki. Zobaczyć co strony ustaliły w przypadku
    gdy pożyczkobiorca nie będzie spłacał pożyczki i odsetek. Jeżeli było
    zabezpieczenie na wyspach to wyspy dostanie. Ale myślę, że była figa z
    makiem. Wbrew powszechnym poglądom, państwo do najgorszej jakości
    kredytobiorca. Jedyną gwarancję zwrotu jaką daje to siła nad swoimi
    podatnikami. Żadnych żyrantów, żadnego zastawu tylko obietnica, że będzie
    miało na tyle siły, że ściągnie z podatników. Żądanie wysp to przeniesienie
    realiów kredytu na lodówkę na obligacje rządu greckiego. Z punktu widzenia
    kredytodawcy to kredyt na lodówkę jest świetnie zabezpieczony, a obligacje
    to śmieć. Więc myślę, że najpierw umowy, a potem wojsko i bombardowania.
    Jeżeli kredytodawca pożyczał bez zabezpieczenia i dodatkowo ponad miarę
    kredytobiorcy, to jest idiota i należy mu się plajta bo idiotycznie
    dysponuje własnym i powierzonym majątkiem. Szkodzi gospodarce i powinien z
    niej zniknąć. A wyspy zostają greckie