  • Data: 2011-09-21 17:26:41
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:j56u3s$mjm$1@inews.gazeta.pl...

    > O to właśnie mi chodzi. O tę terminologię wojenno - katastroficzną. W/g
    > mnie
    > do żadnego wyburzania nie dojdzie.

    Aby nie było niedomówień. Totusie, czy grecja zdefaultuje (bez podawania
    terminu) ?

    > Rolowanie obligacji rządu greckiego nie
    > zmienia proporcji obligacji w bankach greckich do obligacji w bankach
    > europejskich. Gdy EBC skupuje obligacje rządu greckiego, a te pieniądze
    > idą
    > na wykup obligacji gdzie termin zapadalności minął to uwalniają się
    > wszyscy
    > posiadacze. Myślę, że w większym stopniu banki greckie niż europejskie.
    > Gadanie, ze EBC pompuje pieniądze w rząd grecki by uratować banki Francji
    > Niemiec jest tak samo prawdziwe jak stosunek tych obligacji w portfelach
    > odpowiednich banków.

    No niestety przeczą temu fakty.
    http://www.businessinsider.com/greece-exposure-2010-
    2011-default-2011-09

    > 20 do 80? Prawda w 20% to po prostu kłamstwo.

    Trochę demagogi :)... nie wypada.

    > Nie chce mi się szukać tego stosunku. Jak ktoś ma ochotę i jest ciekawy to
    > pewnie
    > znajdzie. Z tych obligacji, które są poza Grecją francuskie banki mają
    > 56%,
    > a niemieckie około 30%. A co jest lepsze? Lepsze jest nie mieszanie się
    > polityków i urzędników do gospodarki bo gdy się mieszają to efekty
    > obserwujemy teraz. Nie wiem też o jakich faktach na linii czasu mówisz.

    Rozumiem ze dla Ciebie to że banki francuskie i niemiecki zmniejszyły
    espozycje (patrz wyżej) za pośrednictwem ECB nic nie zmienia. Prawda ?

    george