  • Data: 2011-09-21 19:21:17
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 20:35:39 +0200, totus napisał(a):

    > Nie sądzę by to przebiegało w ten sposób, ze rząd Grecji ogłosi datę od
    > której nie jest wstanie regulować długów. Przyjdzie taki termin wykupu
    > obligacji gdzie rząd nie będzie miał pieniędzy by je wykupić i rynek się
    > zorientuje. Oczywiście będą ludzie, którzy o tym będą wiedzieli wcześniej i
    > te informacje dotrą na giełdę i będzie to widać po kursach. Tak sobie to
    > wyobrażam.

    2011-default-2011-09

> [...]
    > przypadkowe.

    > Oczywiście zmienia. Zmienia dla banków niemiecki, francuskich ale głównie
    > dla banków greckich. Może być nawet tak, że cała akcja będzie prowadzona do
    > momentu aż najbardziej zagrożony bank poza Grecją będzie mógł udźwignąć
    > pozostałą stratę. Ale to nie zmienia faktu, ze najbardziej na tym wykupie
    > korzystają banki greckie choć być może nie dla nich się to robi. Z drugiej
    > strony można by było po prostu dokapitalizować banki poza greckie i
    > pieniędzy nie dawać bankom greckim. Tak jednak się nie dzieje. Więc chyba

    A nie jest przypadkiem tak, że wykupywanie obligacji ma na celu po pierwsze
    ratowanie banków poza-greckich a po drugie - skupienie zobowiązań
    finansowych Grecji w rękach ECB, tak by to własnie ECB i ludzie stojący za
    nim (rządy), mieli władzę nad Grecją. Dokapitalizowanie banków francuskich
    i niemieckich nie dałoby władzy EU nad Grecją, bo ta dalej mogłaby bawić
    się w ciuciubabkę z bankami lub nawet olać swój dług, bo nikomu już on by
    nie zagrożał. Heh?
    To nie tyle ratowanie Grecji - co jej gospodarcze (a więc i polityczne)
    przejęcie.