  • Data: 2011-09-21 18:35:39
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    george wrote:

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Aby nie było niedomówień. Totusie, czy grecja zdefaultuje (bez podawania
    > terminu) ?

    Nie sądzę by to przebiegało w ten sposób, ze rząd Grecji ogłosi datę od
    której nie jest wstanie regulować długów. Przyjdzie taki termin wykupu
    obligacji gdzie rząd nie będzie miał pieniędzy by je wykupić i rynek się
    zorientuje. Oczywiście będą ludzie, którzy o tym będą wiedzieli wcześniej i
    te informacje dotrą na giełdę i będzie to widać po kursach. Tak sobie to
    wyobrażam.

    > No niestety przeczą temu fakty.
    > http://www.businessinsider.com/greece-exposure-2010-
    2011-default-2011-09

    > Trochę demagogi :)... nie wypada.

    To nie demagogia. Chciałem powiedzieć, że gdy przychodzi termin rolowania
    obligacji to rząd roluje wszystkie obligacje z danym terminem. Te co są w
    portfelach za granicą Grecji i te, które są w greckich portfelach. To chyba
    nie jest temat do dyskusji. Przypuszczam, że większość obligacji rządu
    greckiego jest w Grecji. Liczb nie znam i nie potrzebuje znać. Prezentuję
    swój sposób rozumowania. Z niego wynika, że gadanie, że ECB kupuje greckie
    obligacje by ratować za podatki banki francuskie i niemieckie - nie
    wspominając, że głównie greckie - to jest demagogia. Liczby 20 i 80 były
    przypadkowe.

    > Rozumiem ze dla Ciebie to że banki francuskie i niemiecki zmniejszyły
    > espozycje (patrz wyżej) za pośrednictwem ECB nic nie zmienia. Prawda ?

    Oczywiście zmienia. Zmienia dla banków niemiecki, francuskich ale głównie
    dla banków greckich. Może być nawet tak, że cała akcja będzie prowadzona do
    momentu aż najbardziej zagrożony bank poza Grecją będzie mógł udźwignąć
    pozostałą stratę. Ale to nie zmienia faktu, ze najbardziej na tym wykupie
    korzystają banki greckie choć być może nie dla nich się to robi. Z drugiej
    strony można by było po prostu dokapitalizować banki poza greckie i
    pieniędzy nie dawać bankom greckim. Tak jednak się nie dzieje. Więc chyba
    banki greckie też są celem tej akcji.

    Chodzi mi raczej o to by nie łykać jak indor i nie powtarzać jak papuga
    tekstów gazetowych tylko starać się przepuścić je przez własny umysł i
    sprawdzić czy trzymają się podstawowej logiki i elementarnej wiedzy. Ja nie
    mam obowiązku być idiotą. Ponieważ jest duża nadwrażliwość i chęć do
    nadinterpretacji od razu zastrzegam. W żadnym wypadku nie sugeruje Twoich
    zdolności i możliwości umysłowych. Jak zawsze pisze tylko o sobie i innych
    nie oceniam. Z Tobą rozmawiam pozostając z najwyższym szacunkiem.