  • Data: 2011-09-21 21:03:24
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:j5dif1$r58$1@inews.gazeta.pl...

    > Oczywiście, że korzystają. Gdy wykupowane są obligacje z daną datą to od
    > wszystkich posiadaczy czyli od posiadaczy greckich też.

    Nie ! Skąd to przekonanie ?
    Do potwierdzenia tej tezy brakuje poprostu danych.
    Z moich danych (mam problem ze zródłem) wynika że greckie banki nie
    sprzedały ECB za wiele robiac w tym czasie miejsce dla europy.

    > Co to znaczy pozbywać się obligacji greckich? Kto to teraz kupuje? I po
    > jakiej cenie?

    ECB. Po cenie wyższej niż 66% na 2latkach (zdecydowanie wyższej niz rynek).

    > Gdyby się pozbywać obligacji greckich na rynku to realizuje się kolosalną
    > stratę i wszyscy maja w gaciach.

    Strata ? oczywiście, ale to relatywne.
    Jaka byłaby jeśli bedzie default ?

    >Tak Grecy trzymają strefę za jaja.

    Wydaje Ci sie że grecy uczestniczą w procesie sprzedaży tak samo jak niemcy
    i francuzi.
    Mam inne zdanie. Grecy trzymają do maturity. Niemcy i Francuzi transferują
    ryzyko (obligi) do ECB.
    W koncu kto powiedział że ECB nie może określić jaki CUSIP kupi dziś ?

    >W tym jest problem. Nie ma rynku na to. Dlatego jedynym klientem jest ECB
    >po
    > ustalonej cenie.

    Oczywista oczywistość.

    >Może Ty kupisz po nominale? Czy zakładasz, że inni są
    > głupsi od Ciebie?

    pominę milczeniem :).

    george