  • Data: 2007-07-20 14:49:54
    Temat: Re: Polbank i jego konto oszczędzające - czyżby nowy lider?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:f7qf1f$91e$1@news.interia.pl...

    > Po pierwsze, Microsoft Windows kosztuje i to nie mało. Nie widzę sensu w
    > wydawaniu iluśset złotych na coś, czego nie potrzebuję. Jest wiele
    > banków, które nie mają takich problemów.

    Albo można wydać i miec większy wybór banków, albo nie wydać i mieć
    mniejszy. Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Klient może "nogami" zagłosować
    i tyle, jeżeli oceni, że minusa w postaci "niedziałania pod linuksem" nie
    przebijają jakieś inne plusy.

    > Bo widzisz, problem polega nie na tym, by "przystosowywać system do
    > fefnastu tysięcy platform", tylko by stworzyć go korzystając z ogólnie
    > dostępnych/otwartych standardów, co nadzwyczaj skomplikowane nie jest
    > (jakoś nie kojarzę banku, którego system internetowy nie "działałby pod
    > Linuksem"). I wówczas nie ma się problemu z "zajmowaniem się
    > linuksiarzami" i innymi "nietypowymi" klientami. Proste?

    A bo ja wiem czy proste? Takie systemy przeciez raczej kupuje się od
    podmiotów zewnętrznych, a nie bank sam sobie je robi. Do banku - jesli nie
    kupuje tego całkiem "z półki" - należy zapewne tylko wypunktowanie
    standardów jakie ma to spelniać i mozliwości jakimi ma się to wykazywać.
    Jesli zatem jest tutaj gdzies błąd, to zapewne na etapie zamawiania
    oprogramowania, względnie wynegocjowanych kosztów jego późniejszych
    modyfikacji.

    marekz