  • Data: 2010-03-07 14:18:27
    Temat: Re: Polcard - reakcja na reklamacje w sprawie Lidla
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XYZ" news:hn0b1t$gah$1@news.onet.pl

    > No i wyjaśniłeś zagadkę niechęci do podróżowania rowerem/komunikacją
    > miejską.

    Przyczyn niechęci do ww. środków transportu przynajmniej w Polsce upatruję
    nie w widzi mi się obywateli ale:
    1. w przypadku poruszania się rowerem bardzo dotkliwi jest brak ścieżek -
    kiedy porównuję mizerię Krakowa (bezmyślność w budowaniu ścieżek, ich zasięg
    itp.) do znanych mi miast europejskich to naprawdę się nie dziwię, że %
    ludzi poruszających się tym środkiem transportu nie jest tak duży jak ma to
    miejsce w innych krajach europejskich. Ja osobiście nie widzę żadnej
    przyjemności jeździć zdezelowanym poboczem, któremu bliżej do ciasta
    karpatka niż części składowej jezdni
    2. w przypadku komunikacji zbiorowej - czas i komfort. W bardzo wielu
    przypadkach (przynajmniej w PL) szybciej dojadę własnym samochodem niż
    autobusem bądź o zgrozo - tramwajem, co już kompletnie mnie dobija,
    szczególnie kiedy ten ostatni na większości danej trasy ma torowisko nie
    biegnące "w jezdni".

    Jeżeli zaś chodzi o ww. środki transportu w Niemczech - rower głównie
    rekreacyjnie w weekend.
    Komunikacja zbiorowa - jestem ogromnym fanatykiem wszystkie co toczy się po
    szynach. Jeżeli tylko mam możliwość to zawsze bardzo chętnie korzystam z
    metra bądź szybkiej kolejki miejskiej. Wracając jeszcze do PL - jak patrzę
    na potencjał transportu szynowego jaki marnują polskie miasta to chce mi się
    wyć...