  • Data: 2014-01-25 12:21:23
    Temat: Re: Portugalia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 03:48:15 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "JaMyszka" f...@g...co
    >: Znajoma studentka za 2 tygodnie rozpoczyna semestr
    >: w Portugalii. I zadała mi pytanie czy mam sobie
    >: zostawić PKO bp czy założyć inne, ale na to konto
    >: będzie szło stypendium. Nie umiałam jej poradzić.
    >: Mogę prosić o jakieś podpowiedzi?
    >
    > Z Portugalii to chyba Mille jest.

    Jak uczy doswiadczenie - to nic nie znaczy.
    Banki sie jakos slabo integruja ze swoimi filiami.

    Stypendium bedzie szlo z Polski ? Zasoby finansowe jakies ma (aby
    zaoszczedzic na ilosci i kosztach przelewow) ?

    Bo konto powinno chyba miec dobra karte kredytowa lub tanie przelewy
    za granice. Lub tanie konto walutowe.

    A tu jej chyba trzeba poradzic cos z karta prowadzona w EUR i
    dostepem do krajowych kantorow internetowych. I niech spojrzy na
    oferty bankow miejscowych - bo moze lepiej lokalne konto i lokalna
    karte.

    VISA zdaje sie ostatnio sie uparla i pobiera 3% za przewalutowanie
    niezaleznie od banku. Lepszy Mastercard ?
    Upowaznienie dla kogos z rodziny moze sie przydac, i do banku, i do
    telefonu.

    J.