  • Data: 2014-01-26 22:22:43
    Temat: Re: Portugalia
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 12:04:54 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

    > Znajoma studentka za 2 tygodnie rozpoczyna semestr w Portugalii. I zadała mi
    pytanie
    > czy mam sobie zostawić PKO bp czy założyć inne, ale na to konto będzie szło
    stypendium. Nie umiałam jej poradzić. Mogę prosić o jakieś podpowiedzi?

    Zasadnicze pytanie:
    Kto będzie wypłacał to stypendium i w jakiej walucie?
    Moja córką miała ten sam problem gdy wyjeżdżała na studia do Wiednia
    (fakt, że to było kilkanaście lat temu), AFAIR w ramach programu
    Erazmus.
    Na miejscu okazało się, że stypendium wypłaca tamtejsza uczelnia w
    miejscowej walucie, a na rozpoczęcie roku akademickiego w hallu uczelni
    miejscowe banki urządziły stoiska, na których od ręki studentom
    zakładano konta na promocyjnych warunkach.
    Więc polskim bankiem niech sobie koleżanka głowy nie zawraca.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof