    From: "vvvvvv" <w...@p...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Date: Sun, 22 Apr 2012 20:47:36 +0200
    <jhtipo$be8$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>
    <4f50a00e$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <c1.01.3V0W4z$0xs@mike.oldfield.org.pl>
    <4f5527a1$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <jmv3ni$75j$1@speranza.aioe.org>
    <4f931df4$1@news.home.net.pl> <jmv7l5$gd4$1@speranza.aioe.org>
    <4f932a00$1@news.home.net.pl>

    wiadomości news:4f932a00$1@news.home.net.pl...

    > Wiesz, skoro kurs leciał dłuższy czas cały czas w dół i to nie z powodu
    > plajty Szwajcarii - oczywiste było, że kiedyś sobie odbije.

    tak jak pisałem wczesniej - tego nikt ci w trakcie nie powie - kazdy będzie
    mógł ocenić to z perspektywy czasu.
    czy teraz mamy cykl wzrostowy na gpw czy malejacy? za miesiac powiesz
    dokladnie jaki był teraz, natomiast teraz nie...

    > Zwłaszcza że wtedy spadał, bo ludzie masowo brali we frankach (czyli de
    > facto masowo te pożyczone franki sprzedawali), a potem zaczęli spłacać,
    > czyli zaczęli te franki kupować.

    zaciagasz kredyt - wtedy masz szanse "szarpnac" kursem w dol - ale to sa za
    małe kwoty zeby miały wpływ na kurs - banki i duze instytucje finansowe
    spowoduja ze twoja transakcja zniknie momentalnie.
    splata kredytu w walucie powoduje ze kupujesz od rynku walute - myslisz ze
    ma to jakikolwiek wplyw na kurs? (vide powyzsze vs podjecie decyzji przez
    Goldman Sachs o sprzedazy aktywów w PLN)

    > No niestety nie...
    >
    > Za to wcześniej ten kredyt (póki był jeszcze tylko refundowanym za zakup
    > działki) przerzuciłem z franków (jak brałem były w okolicy 2,5zł) na
    > złotówki (CHF dążył wtedy do 1,9). Ale to była niewielka suma - 40zł.
    >
    > Spodziewałem się też wzrostu cen ziemi - ale nie aż takiego... Ech, gdybym
    > wtedy kupił 2 dodatkowe działki zamiast się od razu budować...

    :)

    > No tak, ale to jest już ryzyko bardziej losowe.
    >
    > W przypadku zmian kursowych wystarczyło trochę pomyśleć.

    tak jak z ceną ziemi? :)
    teraz to i ja wiem, ze bank ktory zaoferuje wraz z kredytem walutowym
    zabezpieczenie kursu walutowego (dla drobnych zjadaczy chleba, nie tylko dla
    duzych) - zarobi nie tylko na prowizjach, ale i bedzie do przodu jesli
    chodzi o swoj portfel kredytowy.